BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dąbrowski Jakub (Akademia Morska w Gdyni)
Tytuł
Społeczność internetowa jako organizacja oparta na wiedzy
Internet Society as a Knowledge Based Organization
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 94, s. 81-88, bibliogr. 13 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Wiedza w gospodarce i gospodarka oparta na wiedzy : zarządzanie w gospodarce opartej na wiedzy
Słowa kluczowe
Internet, Serwisy społecznościowe, Organizacje oparte na wiedzy
Internet, Social networking, Knowledge-based organisations
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Skutkiem rozwoju Internetu jest powstanie nowych metod zarówno zarządzania, jak i komunikacji organizacji i osób prywatnych z otoczeniem. Stało się to możliwe dzięki niektórym cechom tej globalnej sieci, można więc powiedzieć, że pewne dziedziny nie mogłyby ewoluować, gdyby nie Internet. Tym samym światowa sieć stała się środowiskiem do rozwoju dla istniejących organizmów i ośrodkiem życia dla organizmów nowych, np. dla społeczności wirtualnych. Niniejszy artykuł zawiera rozważania o społecznościach internetowych jako organizacjach opartych na wiedzy, formalnych bądź nieformalnych i o możliwych procesach zachodzących w takich organizacjach. (abstrakt oryginalny)

Due to research and literature research the author of this article suggests that some kinds of Internet based social networks may be treated in terms of an organization based mainly on knowledge. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Afuah A., Tucci Ch.L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  2. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2002, s. 39-44, 328-359, 392-417.
  3. http://news.netcraft.com/archives/web_server_survey.html, 15.10. 2009.
  4. http://www.experience-economy.pl/2008/04/23/jak-sie-reklamowac-w-serwisachspolecznosciowych/.
  5. http://www.internetworldstats.com/stats.htm, 29.08.2009.
  6. http://www.webstarfestival.pl/index.php?id=ZjEybWszMWJwNDI2&mid=3, 15.10.2009.
  7. Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław-Warszawa 1958.
  8. Machaczka J., Podstawy zarządzania, AE, Kraków 2001, s. 36-67.
  9. O'Reilly, What Is Web 2.0, http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html, 30.09.2005.
  10. Preece, J., Online Communities: Designing Usability, Supporting Sociability, John Wiley & Sons, Chichester 2000.
  11. Walls J., Global Networks. [in:] Computers and International Communication, red. L. Harasim, Massachusetts Institute of Technology, Massachusetts 1993.
  12. www.mstop.pl, 15.10.2009.
  13. www.nabiciwmbank.pl, 20.10.2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu