BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kosin Anna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Siatrak Marek (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Sobotnicka Aleksandra (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Sondażowa diagnoza jakości kształcenia studentów specjalności Gospodarka i Administracja Publiczna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
A Survey Report on Education Quality Among Students of the Economy and Public Administration Course of the University of Economics in Wrocław
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 109, s. 279-292, tab., bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna w teorii i praktyce
Słowa kluczowe
Jakość kształcenia, Badanie jakości, Studenci, Wyniki badań
Quality education, Quality research, Students, Research results
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Uniwersytet Ekonominczy we Wrocławiu
Wrocław University of Economic
Abstrakt
Niniejszy artykuł jest sprawozdaniem badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów. Zasadniczym celem sondażu była ocena jakości kształcenia oraz identyfikacja atutów i słabości tego procesu. Respondenci wyrażali swoje opinie w zakresie: oferty dydaktycznej specjalności, jej kadry dydaktycznej, organizacji procesu dydaktycznego na Wydziale Gospodarki Regionalnej i Turystyki, dydaktycznej bazy materialnej oraz na temat atrakcyjności studiowanej specjalności. Uzyskany rozkład odpowiedzi zamykają dwa syntetyczne wnioski. Po pierwsze, ukazany obraz jakości kształcenia ma wymiar pozytywny, ale i otwarty na dalsze doskonalenie. Po drugie, istniejące mankamenty mają swoją przeciwwagę w kompetentnej kadrze dydaktycznej i powinny zostać wyeliminowane. (abstrakt oryginalny)

This article is a report concerning a survey conducted among students of full-time and extramural ME studies of the Economy and Public Administration course in 2008-2009. The main objective of the survey was to assess the quality of education and identify advantages and disadvantages of the process. The respondents expressed their opinions concerning the educational offer of their course, the teaching staff, the organization of the teaching process at the Regional Economy and Tourism Faculty, the educational facilities and the attractiveness of their course. The analysis of the responses can be summarized in two synthetic conclusions. Firstly, the quality of education should be seen as satisfactory, yet open to further improvement. Secondly, any disadvantages are balanced by the competent teaching staff and should be eliminated. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chmielecka E., Europejska, bolońska i krajowa struktura kwalifikacji, http://www.erasmus.org.pl/s/p/artykuly/20/207/ECH_QF_BOSS_160608_1.ppt, 16.06.2008.
  2. Deklaracja Bolońska - szkolnictwo wyższe w Europie, Bolonia 1999.
  3. Jarecki E., Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym, "Pismo PG" 1997 nr 2, s. 30.
  4. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  5. Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2005.
  6. Moroz H. (red.), Problemy doskonalenia systemu edukacyjnego w Polsce, Impuls, Kraków 2008.
  7. Oppenheim A.N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2004.
  8. Ostasiewicz St., Rusnak Z., Siedlecka U., Statystyka. Elementy teorii i zadania, AE, Wrocław 2006.
  9. Wiłkomirska A., Ocena kształcenia nauczycieli w Polsce, ISP, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu