BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łobaziewicz Monika (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawia II)
Tytuł
Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie zorientowanym projakościowo
Business Process Management With a Company-Oriented Quality
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 44, T.1, s. 369-377, rys., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Nowoczesne przedsiębiorstwo
Słowa kluczowe
Procesy biznesowe, Polityka projakościowa, Przedsiębiorstwo
Business processes, Pro-quality policy, Enterprises
Uwagi
summ.
Abstrakt
W ostatnich kilkunastu latach klienci i rynek wymusił na przedsiębiorstwach zwrócenie uwagi na jakość produktów i usług, a także systemów zarządzania. Ponadto, wielkie korporacje międzynarodowe, które mają duże znaczenie w kształtowaniu reguł rynkowych, narzuciły wysokie wymagania jakościowe swoim kooperantom. Koncepcją, która odpowiada tym kryteriom jest zarządzanie przez jakość. Jako jedyna opiera się o standardy regulowane przez normy międzynarodowe, dlatego przedsiębiorstwa, które chcą uczestniczyć w życiu rynku, współpracować z korporacjami światowymi, zdobyć zaufanie do swoich klientów, a także usprawnić skomplikowane procedury biznesowe, poprawić przepływ informacji, wdrażają systemy jakości, które oparte są na podejściu procesowym. (fragment tekstu)

The aim of the paper is to show and explain how the "process approach" oparates in a quality oriented enterprise. On the base of personal experience it is presented the methodology of the "process approach" implementation in firms that have the quality management system. Then, it is shortly described different kind of professional programs (software) based on reference models which support process management in enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Gabryelczyk R., ARIS w modelowaniu procesów biznesu, Studia Informatyki Gospodarczej, Difin, Warszawa 2006.
  2. Kapłan R., Norton D., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2002.
  3. Kasprzak T., Modele referencyjne w zarządzaniu procesami biznesu, Difin, Warszawa 2005.
  4. Nosowski A., Zastosowanie przepływów pracy w zarządzaniu procesami gospodarczymi w banku, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  5. Procesy i projekty logistyczne, praca zbiorowa pod redakcją S. Nowosielskiego, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  6. Scheer A.W., ARIS- Model/irungsmethoden. Metamode/le, Anwendungen, Springer Verlag, Berlin-Heidelberg 1998.
  7. Systemy zarządzania jakością. Wytyczne doskonalenia funkcjonowania, PN-EN ISO 9004.
  8. Systemy zarządzania jakością. Wymagania, PN-EN ISO 9001:2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu