BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Perenc Józef (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Nowoczesne przedsiębiorstwo spedycyjne i transportowe na europejskim rynku
Competition Or Partnership of Speditors and Carriers As New Rules of Battles On European Market
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 44, T.2, s. 95-104, tab., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Nowoczesne przedsiębiorstwo
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo spedycyjne, Przedsiębiorstwo transportowe, Rynek europejski
Forwarding firm, Transport company, European market
Uwagi
summ.
Abstrakt
U schyłku XX wieku, w okresie wielu istotnych przemian społeczno-gospodarczych świata, Europy i Polski trudno jest dokładnie nakreślić kierunki ewolucji zasad gospodarki rynkowej. Wiele krajów w Europie środkowo-wschodniej dokonuje radykalnego zwrotu w gospodarce. Po wielu latach hegemonii niesprawdzonych systemów nakazowo-rozdzielczych kraje te budują zręby gospodarki rynkowej oraz nakreślają strategie działania firmy. Główną determinantę strategii działania firmy transportowej zajmuje charakter rynku, na którym dany podmiot działa. Strategie te powinny być oddzielnie budowane dla transportu towarowego i komunikacji pasażerskiej. Polska począwszy od 1989 r. też realizuje swój program naprawy i restrukturyzacji systemu transportowego. W rozdziale 1 niniejszej publikacji autor przedstawił możliwe sposoby zaangażowania się państwa w realizację głównych kierunków polityki transportowej oraz reguły uczciwej konkurencji podmiotów świadczących usługi transportowo- spedycyjne. (fragment tekstu)

Poland beginning in 1989 realizes its program of repair and restructuring of transport system. The author has presented possible manners of engagement of transport and spedition business units in realization of main direction of transport policy and rules of competition of units performing these kind of services. One should have trust and hope, that the economy of the free market, limited interventionism of state, freedom to entering the transport market for new enterprises, free and unfettered competition will still be the canons, that will set the general tone and create new framework for functioning of transport enterprises on tomorrows markets. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Balcerowicz L., Wolność i rozwój. Ekonomia wolnego rynku, Znak. Kraków 1995.
  2. Fonfara K., Marketing partnerski na tynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  3. Frehr H.U., Total Quality Management, Carl Hanser Verlag, Munchen-Wien 1996.
  4. Jastrzębska J, Harmonizacja zasad funkcjonowania transportu kolejowego vt' Polsce z transportem kolejowym Unii Europejskiej, SGH Warszawa (praca doktorska), Warszawa 1998.
  5. Perenc J., Podstawy myślenia i działania marketingowego w transporcie, KO W, Warszawa 1995.
  6. Perenc J., Marketingowe myślenie i działanie kadry kierowniczej, "Marketing i Rynek" 1996, nr 12.
  7. Pocheć J., Transport i spedycja - potrzeba nowych strategii, PTE, Szczecin 1996.
  8. Rydzkowski W., Wojewódzka-Król K., Współczesne problemy polityki transportowej, PWE, Warszawa 1997.
  9. Szczepaniak T. (red.). Transport międzynarodowy, PWE, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu