BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stańczyk Izabela (Uniwersytet Jagielloński), Trojak Mariusz (Uniwersytet Jagielloński)
Tytuł
Metodyka parametryzowania potrzeb szkoleniowych w przedsiębiorstwach
The Method of Parameterising Training Needs in Corporations
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 44, T.2, s. 259-265, rys., bibliogr. 4 poz.
Tytuł własny numeru
Nowoczesne przedsiębiorstwo
Słowa kluczowe
Potrzeby komunikacyjne, Szkolenia
Communication needs, Training
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie metody określania potrzeb szkoleniowych w przedsiębiorstwach. Celem działań szkoleniowych jest podniesienie kompetencji pracowników, o z kolei ma się przełożyć na podniesienie wartości przedsiębiorstwa w długim okresie. Z reguł działania szkoleniowe wiążą się ponoszeniem przez przedsiębiorstwo nakładów finansowych oraz nieobecność pracownika na stanowisku pracy w okresie szkolenia. Z tego względu niezmiernie ważnym jest optymalizowanie działań szkoleniowych w przedsiębiorstwie, tak by z jednej strony maksymalizować korzyści wynikające z podnoszenia kwalifikacji pracowników, z drugiej zaś. by minimalizować nakłady finansowe związane z nabywaniem usług szkoleniowych oraz z minimalizowaniem czasu nieobecności pracownika w pracy. Aby osiągnąć wzrost kompetencji pracowników istotny z punktu widzenia podnoszenia wartości przedsiębiorstwa należy realizować tylko takie szkolenia, które w istotny sposób wpływają na podnoszenie kompetencji pracowników. Realizowanie innych szkoleń nie wpłynie na podnoszenie kompetencji pracowników, a tym samym wiązać się będzie z ponoszeniem zbędnych nakładów finansowych i nieefektywnym wykorzystywaniem czasu pracy. (fragment tekstu)

Authors' intention of the present study is to indicate the choice method of the particular training plan which is essential to increase the employees competence level at the specific position. Authors used self-defined choice of the trainings methodology to this end. Their method was verified on pilotage employees group of the large. international Corporation acting on the IT market. Authors used questionnaire studies based on the employees' competence forms at the specific position, and then using the statistical and econometric analysis determined the trainings that are essential from employees and the enterprise management point of view. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Forkun M., Zbyt daleko od pracownika - zmiany w HRM w Wielkiej Brytanii, "Personel i Zarządzanie" 2008, nr 2.
  2. Jędrych E. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi dla menedżerów średniego szczebla. Oficyna, Kraków 2007.
  3. Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, Dom Wydawniczy ABC. Kraków 1999.
  4. Hansen L.P., Large sample properties of Generalized Method of Moments estimators, "Econometrica" 1982, nr 50.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu