BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ryńca Radosław (Wrocław University of Technology), Kuchta Dorota (Wroclaw University of Technology)
Tytuł
Evaluation of Students Satisfaction Factors on the Example of State and Private Universities
Ocena czynników satysfakcji studentów na przykładzie uczelni państwowej i uczelni prywatnych
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 177, s. 150-169, rys., bibliogr. 8 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Performance Measurement and Management
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Studenci, Badanie satysfakcji, Proces nauczania
Higher education, Students, Satisfaction research, Teaching process
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W dobie gospodarki rynkowej wymagane jest odpowiednie podejście do zarządzania szkołą wyższą. W związku z tym niezbędna wydaje się ocena szkoły wyższej z punktu widzenia studenta. Artykuł przedstawia badania, których celem była ocena czynników zadowolenia studenta na przykładzie wybranej państwowej uczelni wyższej oraz dwóch uczelni prywatnych.(abstrakt oryginalny)

High competition on the educational market requires a proper approach to the university management. It seems necessary to evaluate a university also from the point of view of students themselves. The paper is devoted to the evaluation of the satisfaction of students in different areas of university functioning. The research was performed at three universities: one state and two private. It covered teaching process, university infrastructure and university reputation.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aldridge S., Rowley J., Measuring customer satisfaction in higher education, "Quality Assurance in Education" 1998, Vol. 6, No. 4.
  2. Alvarez M., Rodrıguez S., La calidad total en la universidad: podemos hablar de clientes?, "Boletı´n de Estudios Econo´micos" 1997, Vol. LII, No. 161.
  3. Karasiewicz K., Piotrowski A., Public Relation biblioteki akademickiej. Funkcja biblioteki w kształtowaniu wizerunku wyższej uczelni, Materiały Politechniki Wrocławskiej, http://www.pwr.wroc.pl/135247.xml from 23.04.2009.
  4. Navaro M., Pedraja M., Torres I., A new management element for universities: satisfaction with the offered courses, "International Journal of Educational Management" 2005, Vol. 19, No. 6.
  5. Ryńca R., Kuchta D., Klaus A., Identyfikacja czynników satysfakcji studenta na przykładzie Politechniki Wrocławskiej, Referat konferencyjny: Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu Poszukiwanie Modelu Szkoły Wyższej nt. Doskonalenia Usług Edukacyjnych w Szkołach Wyższych w Procesie Integracji z Unią Europejską, Szklarska Poręba 2008.
  6. Sallis, E., Total Quality Management in Education, Kogan Page, London 1993.
  7. Siu N.Y.M., Wilson R.M.S., Modelling market orientation: an application in the education sector, "Journal of Marketing Management" 1998, Vol. 14.
  8. www.mm.pl/~karasiewicz/resources/Piotrowski&Karasiewicz.pdf from 18.04.2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu