BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Polski Jan (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
Tytuł
Rola efektów zewnętrznych w gospodarce przestrzennej
Role of External Effects in Spatial Economy
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 109, s. 79-89, bibliogr. 8 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna w teorii i praktyce
Słowa kluczowe
Gospodarka przestrzenna, Planowanie przestrzenne, Gospodarka terytorialna
Spatial economy, Spatial planning, Territorial economy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Teoria efektów zewnętrznych rozwija się od ponad wieku. Pojęcie to oznacza wszelkie skutki pozytywne (korzyści) i negatywne (niekorzyści), jakie są tworzone przez wszelkie podmioty gospodarcze na rzecz swojego bliższego i dalszego otoczenia społecznego oraz gospodarczego. W obecnej praktyce gospodarczej, a zwłaszcza w polityce rozwoju regionalnego i lokalnego, niewystarczająco bierze się pod uwagę zastosowanie tego pojęcia i jego mechanizmów. Jednakże jest ono pożyteczne w polityce zarówno wspomagania rozwoju, jak i zagospodarowania przestrzennego. Szczególne znaczenie może mieć w pracach naukowych i planistycznych, dotyczących marketingu terytorialnego, w tym urbanistycznego. (abstrakt oryginalny)

The external effects theory has been evolving for over a century. This concept means all the positive (advantages) and negative (disadvantages) results created by all economic subjects for their nearer and further social and economic environment. The application of this concept is taken into consideration insufficiently in the present economic practice particularly in regional and local development policy. However, this concept is useful both in the policy supporting the development and in the spatial development policy. It can have special significance for scientific and planning works concerning territorial marketing, including urban marketing. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ashworth G.J., Marketing of Places: What Are You Doing?, [w:] Urban Marketing in Europe, G. Ave, F. Corsico (red.), Internacional Conference in Turin, Torino Incontra, Turin 1994.
  2. Bury P., Markowski T., Regulski J., Podstawy ekonomiki miasta, Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości, Łódź 1993.
  3. Coppola P., Viganoni L., The Urban Challenge between Past and Future: Naples and the Market of the Year 2000, [w:] Urban Marketing in Europe, G. Ave, F. Corsico (red.), Internacional Conference in Turin, Torino Incontra, Turin 1994.
  4. Gruchman B., Czynniki aglomeracji i deglomeracji przemysłu w gospodarce socjalistycznej na przykładzie Polski, Studia T. XVIII KPZK PAN, Warszawa 1967.
  5. Jędraszko A., Zagospodarowanie przestrzenne w Polsce - drogi i bezdroża regulacji ustawowych, Unia Metropolii Polskich, PLATAN, Warszawa 2005.
  6. Kukliński A., Klimaty innowacji a rozwój regionów. Artykuł dyskusyjny, [w:] Wspieranie procesów innowacyjnych w gospodarce regionu, A. Kukliński (red.), Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie, Lublin 2009.
  7. Parkinson M., The Rise of the Entrepreneurial European City. Strategic Responses to Economic Changes, [w:] Urban Marketing in Europe, A. Gastone, C. Franco (red.), Internacional Conference in Turin, Torino Incontra, Turin 1994.
  8. Regulski J., Ekonomika miasta, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1982.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu