BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wanagos Marzena (Akademia Morska w Gdyni)
Tytuł
Rola działań marketingowych samorządów lokalnych w rozwoju turystyki na przykładzie województwa pomorskiego
Role of Marketing Activities of Local Governments in the Development of Tourism on the Example of Pomorskie Voivodeship
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 109, s. 109-118, bibliogr. 7 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna w teorii i praktyce
Słowa kluczowe
Rozwój turystyki, Zarządzanie turystyką, Marketing terytorialny, Samorząd terytorialny
Tourism development, Tourism management, Territorial marketing, Local government
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Województwo pomorskie
Pomorskie Voivodeship
Abstrakt
Za zastosowanie metod marketingu w rozwoju lokalnym i regionalnym odpowiadają organy administracyjne zarządzające danym wycinkiem przestrzeni, czyli w praktyce najczęściej organy administracji państwowej lub samorządowej gmin, powiatów i regionów. Działania marketingowe, mimo że są tylko jednym ze składników zarządzania terytorialnego, odgrywają szczególną rolę w rozwoju turystyki. Przykład województwa pomorskiego wskazuje na przewagę minimalistycznego podejścia do marketingu terytorialnego. (abstrakt oryginalny)

Administrative bodies are responsible for applying marketing methods in local and regional development. These bodies usually manage the given section of space, that is they are in practice states' government authorities or regional-governments of communes, cities and regions. Marketing activities (even though they are only one of components of the territorial management) play a particular role in the development of tourism. The example of Pomorskie voivodeship shows the dominance of minimalist approach towards territorial marketing. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, AE, Poznań 2006.
  2. Kornak A.S., Rapacz A., Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, AE, Wrocław 2001.
  3. Middleton V.T.C., Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa 1996.
  4. Szromik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer, Kraków 2007.
  5. Ustawa z dnia 25 czerwca r. 1999 o Polskiej Organizacji Turystycznej z późn. zmianami (2000, 2001, 2006, DzU z dnia 23 lipca 1999 r. nr 62, poz. 689.
  6. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach, tekst jednolity DzU 2001 nr 79, poz. 855).
  7. Wanagos M. (red.), Program rozwoju produktów turystycznych województwa pomorskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Gdańsk 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu