BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szudra Paweł (Uniwersytet Zielonogórski)
Tytuł
Strategie lokalizacji przedsiębiorstw handlowych a rozwój miast
Strategies of Location of Trade Enterprises and Development of Cities
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 109, s. 208-216, tab., rys., bibliogr. 13 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna w teorii i praktyce
Słowa kluczowe
Lokalizacja obiektów handlowych, Rozwój miasta, Centra handlowe
Trade centres location, City development, Shopping centres
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W dobie regionalizacji odpowiednia lokalizacja siły napędowej gospodarki, jaką jest handel, okazuje się kluczem do sukcesu w rozwoju miasta. Celem artykułu jest określenie wpływu lokalizacji przedsiębiorstw handlowych na rozwój miasta. W artykule przedstawiono rozważania z zakresu strategii lokalizacji przedsiębiorstw handlowych. (abstrakt oryginalny)

An era of regionalization suitable location of the driving force of the economy, that is trade, is the key to success in the development of the city. The purpose of the article is to determine the influence of the location of trade enterprises on the development of the city. This article presents theoretical considerations on the strategies of location of trade enterprises and the examples of cooperation of municipal authorities and trade enterprises to increase the attractiveness of the urban area. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Brol R., Ekonomika i zarządzanie miastem, AE, Wrocław 2000.
  2. Budner W., Lokalizacja przedsiębiorstw, AE, Poznań 2003.
  3. Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000.
  4. Fic D., Wenzel K., Handel detaliczny a rozwój miasta i regionu, Wydawnictwo ORGANON, Zielona Góra 2000.
  5. Godlewska H., Lokalizacja działalności gospodarczej, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2001.
  6. Knee D., Walters D., Strategy in Retailing, The Oxford Centre for Management Studies, Oxford 1988.
  7. Kuciński K., Geografia ekonomiczna, Wydawnictwo AGH, Warszawa 2000.
  8. Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, PWN, Warszawa 1999.
  9. Nowakowski M., Komunikacja a kształtowanie centrum miasta, Wydawnictwo ARKADY, Warszawa 1976.
  10. Noworól A., Instrumenty zarządzania rozwojem miasta, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 1999.
  11. Regulski J., Ekonomika miasta, PWE, Warszawa 1982.
  12. Sławińska M., Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa 2002.
  13. Szulce H., Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu