- Autor
- Deluga Włodzimierz (Politechnika Koszalińska)
- Tytuł
- Miejsce marketingu terytorialnego w realizacji strategii rozwojowych gmin
The Position of Territorial Marketing in the Implementation of Municipal Development Strategies - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2012, T. 14, z. 4, s. 23-27, rys., bibliogr. 8 poz.
- Słowa kluczowe
- Marketing terytorialny, Rozwój lokalny, Strategia rozwoju gminy
Territorial marketing, Local development, District development strategy - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Przedstawiono istotę marketingu terytorialnego z uwzględnieniem jego ewolucji oraz powiązań z różnymi sektorami wiedzy marketingowej. Zwrócono uwagę na cele i zadania marketingu terytorialnego w kształtowaniu pożądanych postaw i realizacji zadań społeczno-gospodarczych w lokalnym środowisku. Dla ilustracji rozważanych kwestii wskazano na praktykę wykorzystania marketingu terytorialnego w realizacji strategii rozwojowej gminy. Marketing terytorialny zyskuje na popularności, nie jest jednak powszechnie wykorzystywany. Stosuje się go głównie w promocji jednostek terytorialnych, kształtowaniu tożsamości, budowaniu marki i wizerunku. (abstrakt oryginalny)
The paper presents the essence of territorial marketing stressing its evolution and links to various sectors of marketing knowledge. The aims and objectives of territorial marketing were emphasized in shaping the desired attitudes and implementation of socio-economic tasks in the local environment. The illustration of issues in question was provided by the territorial marketing practices in implementing the municipal development strategy. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
-
- Deluga W., Chotkowski J. 2009: Perspektywy społecznej gospodarki rynkowej w Polsce. Wyd. Warszawskiej Szkoły Zarządzania - Szkoły Wyższej, Warszawa, 85.
- Markowski T. 2002: Marketing terytorialny. Wyd. Komitet Przestrzennego zagospodarowania Kraju PAN, Warszawa, 49, 126.
- Obłój K. 2010: Strategia organizacji. PWE, Warszawa, 182.
- Rocznik Statystyczny. 2010: GUS, Warszawa.
- Strategia Rozwoju Gminy Sianów do 2015 r. 2000: Urząd Miasta i Gminy Sianów.
- Szromnik A. 2007: Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Wyd. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 22.
- Szwichtenberg A., Deluga W. (red.). 2000: Rola marketingu w rozwoju regionów turystycznych. Wyd. PTE, Koszalin, 208.
- Ustawa z dnia 24 lipca 1998 r. o wprowadzeniu trójstopniowego podziału terytorialnego państwa. Dz.U. Nr 96, poz. 603.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol






