BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hauke Krzysztof (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Zarządzanie wiedzą w systemach LMS i LCMS w procesie tworzenia wykładów on-line
Knowledge Management in LMS and LCMS in the Process of Lecture Creating On-Line
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (17), 2010, nr 118, s. 78-85, bibliogr. 12 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Business Informatics
Tytuł własny numeru
Systemy informacyjne w zarządzaniu. Przegląd naukowo-dydaktyczny
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Systemy informatyczne, Zdalne nauczanie
Knowledge management, Computer system, e-learning
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Istotą społeczeństwa informacyjnego jest stałe przetwarzanie informacji. Aby ten proces mógł być skutecznie zrealizowany, społeczeństwo to musi się cały czas edukować. W artykule zostanie omówiona procedura tworzenia wykładu on-line [Gajewski 2006]. Procedura tworzenia jednostek dydaktycznych (wykładów on-line) uwzględnia systemy: LMS (Learning Management System) i LCMS (Learning Content Management System) [Gładysz, Hauke, Owoc 2000].(abstrakt oryginalny)

An information society is a society which transforms information. Education in the information society is very important for its development and must be realized in a longtime period. The purpose of this article is to describe the problem of creating a course in elearning technology with the use of LMS (learning management system) or LCMS (learning content management system).(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dąbrowski M., Przewodnik tworzenia materiałów dydaktycznych oraz prowadzenia zajęć on-line w SGH w Warszawie, www.cren.pl/standary-crensgh_0405.pdf, 2005.
  2. Drążek Z., Komorowski T., Problemy tworzenia materiałów dydaktycznych w technologii e-laerningu, Materiały z II ogólnopolskiej konferencji "Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym", Warszawa 2006.
  3. Fuglewicz P., Grabara J., Architektura adaptacyjna i zarządzanie wiedzą, [w:] Informatyka w gospodarce wiedzy, WNT, Warszawa-Mrągowo 2001.
  4. Gajewski R., Wykłady on-line, Materiały z II ogólnopolskiej konferencji "Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym", Warszawa 2006.
  5. Gładysz T., Hauke K., Owoc M.L., Ocena wiedzy jako funkcja edukacji zdalnej, Materiały z konferencji "Pozyskiwanie wiedzy z baz danych" zorganizowanej przez Katedrę Systemów Sztucznej Inteligencji Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Turawa 19-21.05.2000, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 850, AE, Wrocław 2000.
  6. Grudzewski M.W., Hejduk I., Zarządzanie wiedzą w organizacji, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul_ v2.php?numer=8&id=115, 2010.
  7. Hyla M., E-learning od pomysłu do rozwiązania, Solidex, Kraków 2003.
  8. Materiały o e-learningu, www.integrator.solidex.pl, 2010.
  9. Schreurs K., Theunissen M., Owoc M.L., Hauke K., A Multimedia Warehouse Supporting On-Line Learning via Internet, Materiały konferencyjne na EUROMEDIA2000, Antwerpen.
  10. Standardy e-learningowe, http://www.learning.pl/elearning/standardy.html, 2010.
  11. Vallathan P., Blended learning models, "ASTD's Online Magazine" 2002.
  12. Zając M., Dydaktyczne aspekty tworzenia kursów online, "e-Mentor" 2004 nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu