BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Erdeiné Késmárki-Gally Szilvia (National Agricultural Research and Innovation Centre, Hungary)
Tytuł
The Market-Oriented Production System as a Part of Agricultural Innovation
System produkcji zorientowanej na rynek jako element innowacji w rolnictwie
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2014, T. 16, z. 6, s. 213-219, rys., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Rolnictwo, Produkcja żywności, Innowacje
Agriculture, Food production, Innovations
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Węgry
Hungary
Abstrakt
Celem artykułu była analiza procesu innowacji w gospodarce z naciskiem na rolnictwo i produkcję żywności na Węgrzech. Zaprezentowano model produkcji z systemem technologii zorientowanych na rozwój rynku. Zdaniem autora system ten ma na celu m.in.: wywołanie konkurencji między dostawcami surowców, zwiększenie podaży, rozluźnienie sztywnych struktur handlowych, wspieranie optymalizacji mechanizacji oraz zapewnienie możliwości odpowiedniego rozwoju technologii. Harmonizacja mechanizmów wsparcia, optymalizując ich różne czynniki motywacyjne, powinna stać się bardziej precyzyjna, co w efekcie stworzy bardziej profesjonalnie warunki do rozwoju innowacji. (abstrakt oryginalny)

The paper aims to analyse the innovation process in the economy with the focus on agriculture and food production in Hungary. There was presented a model of production with the market-focused technology development system. The authors argue that the objectives of the system are as follows: inducing competition between input suppliers, increasing supply, loosening rigid trading structures, fostering the optimisation of mechanisation and ensuring the possibility of appropriate technology development. Harmonizing the subsidizing systems, optimizing their different incentive factors will become more precise and professionally more established and all these can contribute to optimizing the growth of innovations. In my work, I would like to develop the concept of a market place that is a marketplace and an innovation space at the same time, which can improve the conditions for the purchase of European agriculture, given the chance to expand production by improving profitability. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bigliardi B., Galati F. 2013: Models of adoption of open innovation within the food industry, Trends in Food Sciences & Technology, 30, 16-26.
  2. Birovljev J., Ćetković B., Vukmirović G. 2013: Prospects of Competitiveness of Serbian Agriculture in Re(indu) Strialization Process, Economics, J. Busi. Econ. Manag., Serbian Association of Economics, September-October, 364-372.
  3. Chesbrough H. 2006: Open Innovation: A New Paradigm for Understanding Industrial Innovation, [in:] H. Chesbrough, W. Vanhaverbeke, J. West (eds.), Open Innovation: Researching a New Paradigm, Oxford University Press, 1-12.
  4. Dimény I., Fenyvesi L., Hajdú J. 2004: Piactudatos zöldségtermelés, MGI Könyvek, (3)234.
  5. Fenyvesi L., Erdeiné Késmárki-Gally S. 2012: Boosting the competitiveness of agricultural production in Hungary trough an innovation system, Studies in Agricultural Economics, 114(2), 106-110.
  6. Fenyvesi L., Erdeiné Késmárki-Gally Sz., Ragoncza Á. 2007: Forming Agricultural Information System for Production Development, International Conference on Agricultural Economics, University of Debrecen, Debrecen, 91-101.
  7. Hoving D. 2003: Enhancing the quality of life in a living lab Moerwijk, [in:] Proceedings of The New Media, Technology and Everyday Life in Europe Conference, UK.
  8. Kok R., Hillebrand B., Biemans GW. 2003: What Makes Product Development Market Oriented? Inter. J. Innov. Manag., 7(2)137-162.
  9. Maciejczak M. 2012: The concept of SMART specialization in the development of agribusiness sector on the example of clusters of innovations in agribusiness in Mazovia Province, Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists. 14(6), 169-176.
  10. Markopoulos P. 2001: Towards a Living Lab research facility and an ubiquitous computing research programme, Conference on Human Factors in Computing Systems, 2.
  11. Phillips F.Y. 2001: Market-Oriented Technology Management: Innovation for Profit in Entrepreneurial Times, Springer-Verlag, Heidelberg, 417.
  12. Röcker C., Prante T., Streitz N., van Alphen D. 2004: Using Ambient Displays and Smart Artefacts to Support Community Interaction in Distributed Teams, Proceedings of the OZCHI Conference, 22-24.
  13. Takács-György K. 2012: Economic Aspestc of an Agricultural Innovation, Precision Crop Production, APSTRACT, Applied Studies in Agribusiness and Commerce, 6(1-2), 51-57.
  14. Vágány J., Kárpátiné Daróczi J., Juhászné Ábry I. 2013: A minőség megbízhatósága vagy a megbízhatóság minősége? [in] M. Lukovics, P. Savanya (eds.), Új hangsúlyok a területi fejlődésben, JATEPress, 186-205.
  15. Zheng Zhou K., Kin Yim C., K. Tse D. 2005: The effects of strategic orientations on technology and market-based breakthrough innovations, J. Market., 69(2), 42-60.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu