BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Niesler Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Wydmuch Gracja (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Modelowanie mechanizmów adaptacyjnej interakcji w systemach wspomagających uczenie
Adaptive Interaction Mechanisms Modeling in Tutoring Systems
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (17), 2010, nr 118, s. 147-158, rys., bibliogr. 5 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Business Informatics
Tytuł własny numeru
Systemy informacyjne w zarządzaniu. Przegląd naukowo-dydaktyczny
Słowa kluczowe
Nauczanie, Uczenie się, Systemy nauczania, Programy komputerowe
Teaching, Studying, Education systems, Computer programs
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest propozycja rozwiązań w zakresie modelowania interakcji w kontekście systemów służących nauczaniu. Zdolność do uczenia się uzależniona jest od warunków psychologicznych, które determinują indywidualizm i poniekąd unikatowość jednostkowego użytkownika. Podobnie jak w przypadku nauczania tradycyjnego lepsze efekty osiąga się, traktując każdego użytkownika indywidualnie, stosownie do jego potrzeb i możliwości. System nauczania powinien zapewniać pełną obsługę implementacji, realizacji programów kształcenia wraz z dostosowywaniem jednoczesnych procesów nauczania i wspomagania uczenia do potrzeb użytkownika.(abstrakt oryginalny)

The aim of the article is to propose a solutions for interaction modeling in intelligent tutoring systems. The ability to learn depends especially on psychological conditions, which determine the uniqueness of an individual user. With traditional teaching better results can be achieved by treating each user individually, according to their needs and capabilities. Therefore an intelligent tutoring system should provide full implementation of training programmes support, along with simultaneous adaptation of teaching and learning support to the individual user's needs as well.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bravo C. i in., Designing the human computer interaction: trends and challenges, "Journal of Universal Computer Science" 2008 no 14 (9).
  2. Hassenzahl M., The interplay of beauty, goodness, and usability in interactive products, "Human-Computer Interaction" 2004 no 19 (4).
  3. Khan I.A. i in., Programmer's mood and their performance, Proceedings of the 13th European Conference on Cognitive Ergonomics: Trust and Control in Complex Socio-Technical Systems, 2006.
  4. Niesler A., Wydmuch G., Predisposition-based intelligent tutoring system. Adaptive user profiling in human-computer interaction, [w:] Proceedings of the Fourth International Conference on Information System and Technologies, WEBIST, vol. 1, J. Cordeiro, J. Filipe, S. Hammoudi (red.). Funchal, Portugal: INSTICC, May 2008.
  5. Niesler A., Wydmuch G., User profiling in intelligent tutoring systems based on Myers-Briggs personality types, Proceeding of the International Multiconference of Engineers and Computer Scientists IMECS 2009, Hong Kong 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu