BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sus Aleksandra (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Strategia jako proces dynamiczny
Strategy as a Dynamic Process
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 169, s. 170-177, tab., bibliogr. 17 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Podejście procesowe w organizacjach
Słowa kluczowe
Planowanie strategiczne, Opcje realne
Strategic planning, Real options
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest podkreślenie faktu, że we współczesnych organizacjach procesy planowania strategicznego i implementacji strategii nabierają dynamicznego charakteru. W takich warunkach coraz ważniejsze są okazje, elastyczność przedsiębiorstwa, która umożliwia ich wychwytywanie, oraz ryzyko i niepewność otoczenia, które jak się okazuje, stanowią determinanty wykorzystania nowych rozwiązań, jakimi m.in. są opcje realne (rzeczywiste).(abstrakt oryginalny)

The new approach to strategic planning and strategy presents them as a dynamic process, which highlights that: a) business opportunities are new targets, b) future is now (as Peter Drucker said), c) strategic flexibility is the most important feature for organizations, d) the environment changes, e) strategic risk factors and uncertainty are regular for current organizations. Moreover, the article presents the strategic management determinants and the real option analysis as an effective way of new strategic management.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Amram M., Kulatilaka N., Real Options. Managing Strategic Investment in an Uncertain World, Harvard Business School Press, Boston Masachusets 1999a.
  2. Amram M., Kulatilaka N., Disciplined decisions. Aligning strategy with the financial markets, ,,Harvard Business Review" 1999b, January-February.
  3. Barringer B.R., Bluedorn A.C., The relationship between corporate entrepreneurship and strategic management, ,,Strategic Management Journal" 1999, no. 20.
  4. Bettis R., Hitt A., The New Competitive Landscape, ,,Strategic Management Journal" 1995, vol. 16, issue 5.
  5. Courtney H.G., Kirkland J., Viguerie S.P., Strategy under uncertainty, ,,Harvard Business Review" 1997, November-December.
  6. Eisenhardt K.M., Sull D.N., Strategy as simple rules, ,,Harvard Business Review" 2001, January.
  7. Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
  8. Kogut B., Kulatilaka N., Operating Flexibility, Global Manufacturing, and the Option Value of a Multinational Network, "Management Science" 1993 (Fall), vol. 40, no. 1, 123-139.
  9. Krychowski Ch., Quélin B.V., Real options and strategic investment decisions: Can they be of use to scholars?, ,,Academy of Management Perspectives" 2010, May.
  10. Luehrman T.A., Strategy as a portfolio of real options, ,,Harvard Business Review" 1998, September- -October.
  11. Montgomery C.A., Liderzy firm muszą znów poważnie zająć się strategią, ,,Harvard Business Review Polska" 2008, nr 65/66, wersja on-line: www.hbrp.pl, 12.02.2011.
  12. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007.
  13. Porter M.E., Czym jest strategia?, ,,Harvard Business Review Polska" 2005, nr 29/30, wersja on-line: www.hbrp.pl, 15.02.2011.
  14. Rudny W., Opcje rzeczowe w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009.
  15. Trigeorgis L., The Nature of Option Interactions and the Valuation of Investments with Multiple Real Options, ,,Journal of Financial and Quantitative Analysis" 1993, vol. 28, no. 1.
  16. Wang H., Barney J.B., Reuer J.J., Stimulating firm-specific investment through risk management, ,,Long Range Planning" 2003, no. 36.
  17. Witt B. de, Meyer R., Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu