BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czapla Tomasz P. (Uniwersytet Łódzki), Malarski Maciej J. (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Doskonalenie procesu logistycznego w ramach obsługi klienta na przykładzie firmy telekomunikacyjnej
Logistic Process Improvement as Part of the Customer Service on the Example of the Telecommunication Company
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 169, s. 193-202, tab., wykr., bibliogr. 19 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Podejście procesowe w organizacjach
Słowa kluczowe
Zarządzanie logistyczne, Logistyka, Outsourcing, Kompetencje, Obsługa klienta, Przewaga konkurencyjna
Logistic management, Logistics, Outsourcing, Competences, Customer service, Competitive advantage
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zarządzanie procesami logistycznymi od wielu lat staje się podstawą do budowania odrębności rynkowej i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Sposoby ukształtowania procesów oraz ich funkcjonowanie i bieżące korygowanie ich przebiegów wpływają na wzrost efektywności i skuteczności działania. W artykule omówione zostały kluczowe wyzwania łączące się z procesem outsourcingu części łańcucha logistycznego do partnera biznesowego. Działania te odniesione zostały do kwestii wyznaczania kluczowych kompetencji organizacji oraz do wyboru zakresu i form współpracy pomiędzy firmami. Rozważania zilustrowane zostały wynikami badań kwestionariuszowych dotyczących oceny jakości współpracy z przedsiębiorstwem - usługobiorcą, z perspektyw usługodawcy, do którego przekazana została część łańcucha logistycznego.(abstrakt oryginalny)

Building the competitive advantage requires taking unconventional actions which break existing norms and conventions in functioning of enterprises. Defining distinguishing competence is the first step in this way. The next step is making a decision in what way this competence will be farther rooted into operations. In the case of logistic processes concerning customer service, the outsourcing is one of the ways. The contact with the customer is included in a class of crucial actions, so the outsourcing of the activity requires a good preparation of principles of the cooperation with the business partner. In spite of confidence and the close day by day cooperation between partners required in such situations, it is a need to introduce control mechanisms and to work out corrective solutions in the case of some deviations from original assumptions of process functioning.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2000.
  2. Brewster Ch., Harris H., Sparrow P., On the top of the world, ,,People Management" 2001 nr 10.
  3. Ciesielski M., Logistyka w tworzeniu przewagi konkurencyjnej firmy, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2001.
  4. Collis D.J., Montgomery C.A., Konkurowanie zasobami, ,,Harvad Business Review Polska" 2009, styczeń.
  5. Christopher M., Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, Polskie Centrum Doradztwa Logistycznego 2000.
  6. Duening T., Click R., Essentials of Business Process Outsourcing, Wiley & Sons Inc., Hoboken 2005.
  7. Greengrad S., Make smarter business decisions: Know what employees can do, ,,Workforce" 2001, no. 11.
  8. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Zarządzanie wiedzą przedsiebiorstwa, Difin, Warszawa 2004.
  9. Halvey J., Melby B., Business process outsourcing, Process, Strategy, Contracts, Wiley & Sons Inc. 2000.
  10. Huff A.S. i in., Strategic Management. Logic & Action, Wiley & Sons Inc. 2009.
  11. King A.W., Fowler S.W., Zeithaml C.P., Managing organizational competencies for competitive advantage: The middle - management edge, ,,Academy of Management Executive" 2001, vol. 15, no. 2.
  12. Lucia A.D., Lepsinger R., The Art and Science of Competency Models: Pinpointing Critical Success Factors in Organizations, Jossey-Bass/Pfeiffer, San Francisco 1999.
  13. Martin J., Lean Six Sigma for supply chain management, McGraw-Hill, London 2006.
  14. McIvor R., The Outsourcing Process: Strategies for Evaluation and Management, Cambridge University Press, Cambridge 2005.
  15. Obłój K., Koncepcje strategii organizacyjnej, "Przegląd Organizacji" 1988, nr 11.
  16. Prahalad C.K., Hamel G., The core competence of the corporation, ,,Harvard Business Review" 1990, maj - czerwiec.
  17. Stankiewicz M., Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Dom Organizatora, Toruń 2002.
  18. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007.
  19. Womack J., Jones D., Odchudzanie firm - eliminacja marnotrawstwa kluczem do sukcesu, CIM, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu