BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bartuś Kamila (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Innowacyjne zastosowanie systemów Competitive Intelligence do wspomagania twórczości organizacyjnej
Innovation Approach to Use of Competitive Intelligence Systems to Support Organizational Creativity
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2015, nr 212, s. 5-13, bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Analiza konkurencyjności, Zarządzanie informacją, Zasoby wiedzy, Zasoby informacyjne przedsiębiorstwa, Twórczość organizacyjna
Competitive Intelligence (CI), Information management, Knowledge resources, Enterprise information resources, Organizational creativity
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Niniejszy artykuł opisuje innowacyjne zastosowanie Competitive Intelligence do wspomagania twórczości organizacyjnej. Dlatego aby pokazać jego możliwości scharakteryzowano koncepcję Competitive Intelligence. Pozwoliło to zaproponować warunki stosowalności Competitive Intelligence w twórczości organizacyjnej. Wynikiem końcowym przedstawionych dociekań jest wskazanie korzyści ze stosowania tego podejścia przez przedsiębiorstwo.(abstrakt oryginalny)

This article describes the innovation approach to use of Competitive Intelligence to support organizational creativity. Therefore, in order to show its features characterized the concept of Competitive Intelligence. This made it possible to propose conditions for applicability of the Competitive Intelligence in organizational creativity. The end result is an indication of inquiry outlined the benefits of this approach by the company.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barson D.C. (2002), Competing intelligently, "Global Cosmetic Industry", Vol. 170, No. 6, s. 26-28.
  2. Berner S. (2001), Role and function of Competitive Intelligence in gaining competitive advantage, http://www.samberner.com/documents/KM/ci.pdf.
  3. Bose R. (2008), Competitive Intelligence process and tool s for intelligence analysis, "Industrial management & data system", Vol. 108, No. 4, s. 510-528.
  4. Bose R. (2009), Advanced analytics: opportunities and challenges, "Industrial Management & Data Systems", Vol. 109, No. 2, s. 105-172.
  5. Bratnicka K. (2014), Stworzenie naukowych podstaw twórczości organizacyjnej opar-tych na koncepcji dynamicznych zdolności organizacji. Zadanie I wykonane w ramach projektu "Metodologia komputerowego wspomagania twórczości" finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki.
  6. Dishman P., Calof J. (2007), Competitive Intelligence: A multiphasic precedent to mar-keting strategy, "European Journal of Marketing", Vol. 42 No. 7/8, s. 766-785, http://dx.doi.org/10.1108/03090560810877141.
  7. Gabbar H. (2007), Intelligent topology analyzer for improved plant operation, "Industrial Management & Data Systems", Vol. 107, No. 2, s. 229-250, http://dx.doi.org/ 10.1108/02635570710723822.
  8. Hasan S., Zahra A., i Abbas A. (2011), Review of competitive intelligence & competitive advantage in the industrial estates companies in the Kerman City: appraisal and testing of model by amos graphics, "International Business and Management", Vol. 2, No. 2, s. 47-61.
  9. Kaliszczak L. (2010), Kształtowanie kultury przedsiębiorczości oraz próba jej empirycznej weryfikacji [w:] K. Jaremczuk (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości - różnorodność i jedność, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Tarnobrzeg.
  10. McGonagle J.J. i Vella C.M. (2012), What is competitive intelligence and why should you care about it? Springer-Verlag, London.
  11. Nasri W. (2011), Investigate competitive intelligence process: An exploratory study in unisian companies, "International Business Research". Vol. 4, No. 4, s. 62-73 [tłum. K.B.].
  12. Nov O., Jones M. (2006), Knowledge management and creativity: A technology-facilitated balance, ECIS 2006 Proceedings. Paper 110, Gothenburg, Sweden, June.
  13. Santanen E., Briggs R. i de Vreede, G.J. (2004), Causal relationships in creative problem solving: Comparing facilitation interventions for ideation, "Journal of Management Information Systems", Spring, Vol. 20, No. 4, s. 169-200.
  14. Santos M. i Correia A. (2010), Competitive intelligence as a source of competitive advantage: an exploratory study of the portuguese biotechnology industry, 11th European Conference on Knowledge Management, 2-3 September, 2010, Famalicao, Portugal.
  15. Sauter V.L. (2011), Competitive intelligence systems [w:] F. Burnstein, C.W. Holsapple (eds.), Handbook on Decision Support Systems 2, Variations, International Hand-book on Information Systems, Springer Berlin, Hedelberg.
  16. Sewlal R. (2004), Effectiveness of the web as a Competitive Intelligence tool, "South African Journal of Information Management", Vol. 6, No. 1, s. 1-16.
  17. Wright S. i Calof J.L. (2006), The quest for competitive, business and marketing intelligence - a country comparison of current practices, "European Journal of Marketing", Vol. 40, No. 5-6, s. 65-453.
  18. Zangoueinezhad A. i Moshabaki A. (2008), The role of structural capital on Competitive Intelligence, "IndustrialManagement & Data Systems", Vol. 109, No. 2, s. 262-280, http://dx.doi.org/10.1108/02635570910930136.
  19. Zhou, J. i Ren, R. (2012), Striving for creativity. Building positive contexts in the work-place [w:] K.S. Cameron i G.M. Spreitzer (eds.), The Oxford handbook of positive scholarship, Oxford Library of Psychology, Oxford University Press, Oxford - New York, s. 97-109.
  20. Ziegler C.-N. (2012), Mining for strategic Competitive Intelligence. Springer, New York
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu