BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Niesler Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Wydmuch Gracja (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Personalizacja procesu uczenia w systemach e-learningu
The Personalization of The Learning-Teaching Process in E-Learning Systems
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (17), 2010, nr 118, s. 159-168, tab., bibliogr. 7 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Business Informatics
Tytuł własny numeru
Systemy informacyjne w zarządzaniu. Przegląd naukowo-dydaktyczny
Słowa kluczowe
Zdalne nauczanie, Proces nauczania, Personalizacja
e-learning, Teaching process, Personalization
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono problem identyfikacji czynników wspomagających personalizację procesu uczenia oraz efektywności ich wykorzystania w kontekście warstwy interakcji systemów e-learningu. Szczególna uwaga została poświęcona sposobowi postrzegania rzeczywistości przez użytkownika oraz jego predyspozycjom do uczenia się, czyli czynnikom determinującym indywidualne podejście do realizacji programów dydaktycznych. Współczesne systemy e-learningu stwarzają możliwość nie tylko zastąpienia nauczania tradycyjnego, ale także osiągnięcia większej skuteczności nauczania - zarówno dzięki dostępności różnorodnych form prezentacyjnych, jak i dzięki mechanizmom pełnej personalizacji w ramach realizowanych kursów.(abstrakt oryginalny)

The aim of this paper is to present selected aspects of personalization of the learning-teaching process, such as the identification of determinants and the effectiveness of using them in the interaction layer of an e-learning system. The crucial context is the way of perceiving reality by users and their predispositions for learning, that is leading to the individual approach to the execution of teaching programmes. E-learning systems provide not only replacement for traditional teaching, but also give the opportunity of increasing the effectiveness through the variety of presentation forms and the ability to provide the complete personalization of teaching programmes.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Briggs-Myers I. i in., MBTI Manual: A Guide to the Development and Use of the Myers-Briggs Type Indicator, CA: Consulting Psychologists Press, Palo Alto 1998.
  2. Kaluzniacky E., Managing Psychological Factors in Information Systems Work, Information Science Publishing, London 2004.
  3. MENSA, http://www.mensa.org.
  4. Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  5. Niesler A., Wydmuch G., Predisposition-Based Intelligent Tutoring System. Adaptive User Profiling in Human-Computer Interaction, Proceedings of the 4th International Conference on Information System and Technologies, WEBIST, vol. 1, J. Cordeiro, J. Filipe, S. Hammoudi (red.) Funchal, INSTICC, Portugal 2008.
  6. Niesler A., Wydmuch G., User Profiling in Intelligent Tutoring Systems Based on Myers-Briggs Personality Types, Proceedings of the International MultiConference of Engineers and Computer Scientists (IMECS '09), Hong Kong 2009.
  7. Paragon Learning Style Inventory, http://www.oswego.edu/plsi/.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu