BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zalewska Magdalena (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Komunikacja jako instrument zarządzania procesami w organizacji projektowej
Communication as a Tool of Processes Management in a Project Organization
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 169, s. 413-421, tab., bibliogr. 23 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Podejście procesowe w organizacjach
Słowa kluczowe
Zarządzanie procesami, Komunikowanie
Process management, Communication
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Struktura organizacyjna determinuje sposób komunikowania się wewnątrz organizacji. Struktury klasyczne narzucają przewagę komunikacji wertykalnej, a w strukturach nowoczesnych przeważa komunikowanie horyzontalne. Artykuł prezentuje specyfikę komunikowania się w strukturze organizacji procesowej. Pokazuje również punkty krytyczne, w których komunikacja w takiej organizacji odgrywa kluczową rolę, wpływając w rezultacie na jakość, czas i koszt realizacji przeprowadzanego projektu.(abstrakt oryginalny)

The organizational structure determines the internal communication. Classic structures impose vertical communication, and modern structures - horizontal. In this paper, there is the characteristics of communication in the structure of process organization. The milestones, and key points are showed in which communication in such an organization plays a key role influencing the quality, time and cost of the realization of conducted project.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Arystoteles, Retoryka [w]: Dzieła wszystkie, t. 6, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  2. Bielski M., Organizacje. Istota, struktury, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2001.
  3. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  4. CLC, http://www.youtube.com/watch?v=hFYQ2MYwOe8, 15.02.2011.
  5. Czekaj J., Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2000.
  6. Falkiewicz W., Systemy informacyjne w zarządzaniu. Uwarunkowania, rodzaje, technologie, C.H. Beck, Warszawa 2002.
  7. Foucault M., Archeologia wiedzy, PIW, Warszawa 1977.
  8. Hatch M.J., Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  9. Infovide-Matrix, http://www.infovidematrix.pl/index.php?page=badanie-efektow-szkolenia, 15.02.2011.
  10. Jowett G., O'Donnell V., Propaganda and Persuasion, Stage, Beverly Hills 1989.
  11. Lachiewicz S. (red.), Organizacja pracy kierowniczej. Wybrane zagadnienia, Absolwent, Łódź 1994.
  12. Lichtarski J. (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  13. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.
  14. Martyniak Z., Nowe metody i koncepcje zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002.
  15. Perechuda K., Metody zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1999.
  16. Pietras P., Szmit M., Zarządzanie projektami. Wybrane metody i techniki, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2003.
  17. Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  18. Potocki A., Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2001.
  19. Searle J.R., Czynności mowy, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1987.
  20. Schramm W., The Process and Effects of Mass Communication, University of Illinois Press, Urbana 1955.
  21. Schramm W., Roberts D.F., The Process and the Effects of Mass Communication, University of Illinois Press, Urbana, Chicago - London 1972.
  22. Thompson J.R., Koronacki J., Nieckuła J., Techniki zarządzania jakością od Shewharta do metody Six Sigma, Akademicka Oficyna Wydawnicza Exit, Warszawa 2005.
  23. Witkowski J., Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu