- Autor
- Tłuczak Agnieszka (Uniwersytet Opolski)
- Tytuł
- Produkty regionalne - analiza preferencji konsumentów
Regional Products - Analysis of Consumer Preferences - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2014, T. 16, z. 6, s. 495-499, rys., bibliogr. 5 poz.
- Słowa kluczowe
- Produkty regionalne, Badanie preferencji konsumenckich, Preferencje konsumenta
Regional product, Consumer preferences research, Consumer preferences - Uwagi
- streszcz., summ.
- Kraj/Region
- Województwo opolskie
Opolskie Voivodeship - Abstrakt
- Przeciwwagą dla masowych produktów, które można nabyć w sklepach są produkty regionalne, które w stosunku do nich stanowią alternatywę. Produkty regionalne można wykorzystywać jako narzędzie promocji i atrakcyjności regionu. Są one unikatowe dzięki swojemu dziedzictwu kulturowemu przekazywanemu z pokolenia na pokolenie. Coraz częściej produkty regionalne muszą konkurować z alternatywnymi produktami międzynarodowym. Celem artykułu było opracowanie za pomocą analizy conjoint profilu produktu oraz wyznaczenie charakterystyk opisujących potencjalnych nabywców. Badania przeprowadzono w grudniu 2013 roku na grupie 463 konsumentów żywności regionalnej pochodzących z województwa opolskiego. (abstrakt oryginalny)
The alternative for many products which can be purchased in stores, are regional products. Regional products can be used as a promotional tool and attractiveness of the region. They are unique due to their cultural heritage handed down from generation to generation. Increasingly, regional products must compete with alternative products internationally. The aim of this article is to develop, using conjoint analysis, product profile and the designation of characteristics describing potential buyers. The results have been developed and discussed on the example of regional food consumers from Opole province. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Jasiński J., Rzytki M. 2005: Produkty regionalne, Fundusz Współpracy, Warszawa, 2-3.
- Kaczmarczyk S. 1991: Badania marketingowe, Warszawa, 172.
- Kauf S., Tłuczak A. 2010: The brand of regional products as a tool to promote rural development (on the basis of opolskie voivodeship), J. Agribus. Rural Dev., 4(18), 61-72.
- Kauf S., Tłuczak A. 2013: Metody i techniki badań ankietowych na podstawie zachowań komunikacyjnych opolan, Opole, 145-.
- Kucher E., Simon H. 1987: Durchbruch bei der Preisentscheidung: Conjoint Measurement, eine neue Technik zur Gewinnoptimierung, Harvard Manager, nr 3, 28-.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol