BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Harasim Janina (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Nowe wyzwania na rynku płatności detalicznych
New Challenges on the Retail Payments Market
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 171, s. 463-474, bibliogr. 20 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Finanse - nowe wyzwania teorii i praktyki : bankowość
Słowa kluczowe
Usługi, Obsługa płatności, Strategia obsługi płatności, System obsługi płatności
Services, Payment services, Payment service strategy, Payment services system
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem opracowania jest identyfikacja nowych zjawisk obserwowanych w ostatnich latach na rynku płatności detalicznych, przedstawienie ich specyfiki w wybranych regionach/krajach oraz określenie ich oddziaływania na strukturę rynku i obecne na nim podmioty. Do najważniejszych nowych trendów na rynku płatności detalicznych należą: wzrost presji regulacyjnej, gwałtowny rozwój innowacji w obrocie płatniczym, pojawienie się nowych graczy rynkowych, wzrost wymagań konsumentów odnośnie do szybkości i kosztu płatności oraz ewolucja ich zwyczajów płatniczych. Ich efektem są zmiany strukturalne polegające m.in. na obniżaniu barier dostępu do rynku i znacznym wzroście poziomu konkurencji, dezintegracji i defragmentacji procesu płatności, standaryzacji usług płatniczych i automatyzacji procesu płatności oraz rosnącej presji na wzrost przejrzystości kosztów i cen usług płatniczych.(abstrakt oryginalny)

This paper analyses new challenges which have been emerging recently on the retail payments market, the specific way they evolve in certain regions/countries and their impact on the market structure and general players. The key forces shaping the payment industry are: increasing regulatory pressures, new payment instruments and the methods such as online payments and mobile payments, competitive activity from nonblank players, changing customer payment habits and intensifying customer requirements toward cost-efficient and faster payment services. The implications of these trends for the structure of the retail payments market are significant. The most important ones are: structural changes consisting in lowering market-entry barriers and increasing competition, disintegration and defragmentation of the payment processing chain, standardization of payment services, end- -to-end-straight-through-proccessing and increasing pressure on the costs and prices of payment services' transparency.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. 7th SEPA Progess Report: Beyond Theory into Practice, European Central Bank, October 2010.
  2. Central Bank,13 September 2010.
  3. Chande N., A Survey and Risk Analysis of Selected Non-Bank Retail Payments Systems, Bank of Canada Discussion Paper 2008-17, November 2008.
  4. Creyghton A., Storz N., Rutstein C., Mohr S., Grealish A., Whethering the Storm: Global Payments 2009, The Boston Consulting Group, 2009.
  5. Global Electronic Payments, Federal Reserve Bank of Chicago, April 2004.
  6. Harasim J., Banki wobec zmian na europejskim rynku płatności detalicznych, [w:] Finanse wobec sfery realnej gospodarki - tom I, K. Znaniecka, T. Zieliński (red.), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2008.
  7. Innovation in Retail Banking (2009), EFMA with Finacle, Infosys Technologie Limited, September 2009.
  8. Leinonen H., Payment Habits and Trends in the Changing e-Landscape 2010+, Expository studies A:111.2008, Bank of Finland, Helsinki 2008.
  9. Online Payments 2010 - Increasingly a Global Game, Innopay, May 2010, https://www.ebaportal.eu/_Download/Research%20and%20Analysis/2010/Online_payments_2010_Innopay.pdf.
  10. Payment Behaviour in Germany, Deutsche Bundesbank 2009.
  11. Rosati S., Weiner S.E., Non-banks and Risk in Retail Payments, ECB Bank of England Conference on Payments and Monetary and Financial Stability, Frankfurt, 13 November 2007.
  12. Schmiedel H., The Economic Impact of the Single European Area, European Central Bank, Occasional Paper Series, No 71, August 2007.
  13. SEPA: Potential Benefits at Stake. Researching the Impact of SEPA on the Payments Market and its Stakeholders, Capgemini Consulting 2007.
  14. SEPA: Uniform Payment Instruments for Europe, Bundesverband Deutscher Banken, Berlin, October 2009.
  15. Statistics on Payments - Data for 2009. Press Release, European World Payments Report 2005. Capgemini, ABN Amro, EFMA
  16. Understanding Online Payment Preferences in International Markets, Forrester Research, March 18, 2010.
  17. Viner N., Creyghton A., Rutstein C., Storz N., Navigation to Win. Global Payments 2006, The Boston Consulting Group, May 2006
  18. White Paper: Mobile Payments, European Payments Council 1st Edition, Document EPC 492-09 Version 2.0, 18th June 2010, http://www.europeanpaymentscouncil.eu/documents/EPC492-09%20White%20Paper%20Mobile%20Payments%20version%202.0%20finalrev.pdf.
  19. World Payments Report 2009, Capgemini, RBS, EFMA.
  20. World Payments Report 2010, Capgemini, RBS, EFMA.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu