BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zabawa Justyna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Benchmarking usług bankowych w bankowości spółdzielczej
Benchmarking of Bank Services in Cooperative Banks
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 171, s. 546-558, bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Finanse - nowe wyzwania teorii i praktyki : bankowość
Słowa kluczowe
Benchmarking, Usługi bankowe, Jakość usług, Banki spółdzielcze
Benchmarking, Banking services, Quality of services, Cooperative banks
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule dokonano prezentacji autorskiej procedury umożliwiającej dokonanie oceny jakości usług bankowych z wykorzystaniem benchmarkingu. Jej weryfikacji dokonano na przykładzie implementacji w środowisku polskiej bankowości spółdzielczej. Opracowana procedura dedykowana jest spółdzielczym grupom bankowym lub też oddziałom banku komercyjnego. Dodatkowo może ona znaleźć zastosowanie w instytucjach finansowych innych niż banki, takich jak np. firmy ubezpieczeniowe.(abstrakt oryginalny)

The author presents her own procedure of using benchmarking in service quality evaluation in banking. Its verification is based on an example of implementation in cooperative banking environment in Poland. The procedure is dedicated to groups of cooperative banks. Furthermore, it can be used in different financial institutions than banks, for example in insurance companies.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bryndza J., Metody oceny ryzyka kredytowego gospodarstw rolnych, AE, Wrocław 2005.
  2. Bryndza J., Dudycz H., Zastosowanie macierzy graficznej w metodzie analizy hierarchicznej problemu, [w:] Informatyka ekonomiczna. Wybrane zagadnienia, A. Nowicki (red.), AE, Wrocław 2004.
  3. Czyż-Gwiazda E., Benchmarking podnosi konkurencyjność, "Marketing w Praktyce" 2005 nr 4.
  4. Dahlgaard J.J., Kristensen K., Kanji G.K., Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  5. Jedynak P., Ocena znormalizowanych systemów zarządzania jakością. Instrumenty i uwarunkowania wartością, UJ, Kraków 2007.
  6. Opolski K., Jakość w banku w praktyce i teorii zarządzania, CeDeWu, Warszawa 2000.
  7. Pieske R., Benchmarking in der Praxis. Erfolgreiches Lernen von führenden Unternehmen, "Moderne Industrie" 1995.
  8. Rehker M., Informacja marketingowa jako czynnik sukcesu usługodawców finansowych działających w segmencie klientów detalicznych. Część II - Zorientowane na zysk zarządzanie jakością, "Bank i Kredyt" 2004 nr 7.
  9. Zabawa J., Benchmarking usług bankowych w zarządzaniu jakością na przykładzie banków spółdzielczych, rozprawa doktorska, UE, Wrocław 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu