- Autor
- Grudowski Piotr (Politechnika Gdańska)
- Tytuł
- Wybrane aspekty prawne projakościowej reorientacji w polskim szkolnictwie wyższym a paradygmat zarządzania jakością
Some Legal Aspects of Quality Orientation in Polish Higher Education Vs. Paradigm of Quality Management - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2015, nr 39 T.4, s. 57-68, rys., bibliogr. 15 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zarządzanie
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie jakością, Polityka projakościowa, Szkolnictwo wyższe
Quality management, Pro-quality policy, Higher education - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule zaprezentowano diagnozę stanu obecnego polskich regulacji prawnych dotyczących jakości w szkolnictwie wyższym. Wskazano mankamenty wynikające z aktualnej postaci tych regulacji. Przedstawiano też propozycje działań umożliwiających poprawę sytuacji oraz model działań na rzecz jakości w naszych uczelniach. (abstrakt oryginalny)
The article presents a diagnosis of the current Polish regulations on quality in higher education. Key deficiencies resulting from the current form of these regulations have been identified. Proposals for the improvement of the current situation and the model for quality systems development in our universities have been presented. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bargh C., Scott P., Smith D., Governing Universities: changing the culture?, Buckingham: SRHE and Open University Press 1996.
- Bawden R., Zuber-Skerritt O., The concept of process management, "The Learning Organization" 2002, nr 3.
- Burlton R., Business process management: Profiting from processes, Indianapolis: Sams 2001.
- Commission of the European Communities, Investing efficiently in education and training: an impeative for Europe, COM(2002) 779, 2003.
- Escotet M.A., University Governance, Accountability and Financing, w: Higher education in the World 2006, The Financing of Universities.
- Eurydice, Key data on higher education in Europe - 2007 Edition, Bruksela, Eurydice, 2007.
- Gordon G., Whitchurch C., Managing human resources in higher education: the implications of a diversifying workforce, "Higher Education Management and Policy" 2007, t. 19, nr 2.
- Grudowski P., Podejście procesowe w systemach zarządzania jakością w małych i średnich przedsiębiorstwach, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej (Seria Monografie), Gdańsk 2007.
- Raport końcowy, Modele zarządzania uczelniami w Polsce, Centrum Badań nad Szkolnictwem Wyższym Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
- Shattock M., Managing Successful Universities, Maidenhead, SRHE and Open University Press, 2003.
- Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area. European Association for Quality Assurance in Higher Education, 3rd edition, Helsinki 2009.
- Towards a New Model of Governance for Universities? A Comparative View, red. F. Merrien, Jessica Kingsley (Higher Education Series, 53), 1999.
- Wawak T., Jakość zarządzania w szkołach wyższych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012.
- Wspólna Metoda Oceny - The Common Assessment Framework (CAF), Improving Public Organisations through Self-Assessment, www.eipa.eu/CAF (3.10.2014).
- Zechlin L., Strategic Planning in Higher Education, w: International Encyclopedia of Education, wyd. III, Elsevier, Amsterdam 2008.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2080-4881
- Język
- pol