BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Królik Ryszard (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Wpływ społecznych czynników makrootoczenia na strategie współczesnych przedsiębiorstw
The Impact of Social Factors of Macro-Environment on the Strategies of Modern Enterprises
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2015, nr 39 T.4, s. 111-124, rys., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie
Słowa kluczowe
Otoczenie przedsiębiorstwa, Strategia przedsiębiorstwa, Prawne i społeczne otoczenie biznesu
Enterprise environment, Corporation strategies, Legal and social business environment
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule dokonano próby analizy związków występujących na granicy przedsiębiorstwa, jego klientów i otocznia społecznego. Opisano możliwości i podano przykłady oddziaływania przedsiębiorstw na konsumentów i własne otoczenie oraz możliwości oddziaływania społeczeństwa na współczesne przedsiębiorstwa i ich decyzje strategiczne. Poruszono również problem kształtowania świadomości konsumentów w kwestii wyboru dóbr i tym samym oddziaływania na strategie producentów. (abstrakt oryginalny)

In the paper there has been made an attempt to analyze the ties occurring between the enterprise, its clients and the social environment. There have been presented the examples of the impact of enterprises on consumers and their own environment and the opportunities of the society to influence modern enterprises and their strategic decisions. There has also been discussed the problem of developing consumers' awareness on the selection of goods and, at the same time, affecting the strategies of producers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Filipczuk J., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, teoria i praktyka, WSZiM, Sochaczew 2008.
  2. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2003.
  3. http://freeisoft.pl/2012/08/lista-szkodliwych-substancji-e-i-konserwantow-zawartych-wjedzeniu.
  4. http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136200,15442022,_Rz___Rynek_parowek_w_Polsce_ jest_wart_3_mld_zl_i.html.
  5. Malczyńska-Biały M., Konsumeryzm w Stanach Zjednoczonych Ameryki, "Polityka i Społeczeństwo" 2012, nr 10.
  6. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1999.
  7. Olejniczak K., Wpływ wybranych czynników ekologicznego aspektu CSR na przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw działających na terenie województwa śląskiego, "Annual Set the Environment Protection" 2013, vol. 15, t. 15.
  8. Skonieczny J., Analiza strategiczna, w: Zarządzanie Strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, red. M. Moszkowicz, PWE, Warszawa 2005.
  9. www.firmymiesne.pl/artykul/zdrowe-parowki-dla-dzieci-wedliny-bez-glutaminianu-ifosforanow, 266.
  10. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8167267.
  11. Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-4881
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu