BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kwiatkowska Edyta (Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie)
Tytuł
Wybrane uwarunkowania demograficzne korzystania z usług gastronomicznych (na przykładzie aglomeracji warszawskiej)
Demographic Determinants of Dining Out (on the Example of the Warsovian Agglomeration)
Źródło
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 2010, nr 80, s. 61-68, tab., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Gastronomia, Usługi, Czynniki demograficzne
Gastronomy, Services, Demographic factors
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem badania było poznanie wybranych determinant demograficznych wpływających na obecne zachowania konsumentów dużych miast (na przykładzie aglomeracji warszawskiej) na rynku usług gastronomicznych. (fragment tekstu)

In the last few years, a dynamic development of the service sector has been observed in Poland. An increase in the importance of services is a result of a civilisation development, and it is getting more and more meaningful due to an increasing number of employees and the value of provided services. The main aim of this study was to analyze the preferences of consumers from big cities (on the example of Warsaw) on choosing the place and the frequency of dining in restaurants. I have tried to find the relations between the chosen demographic indicators (age, sex, place of stay) and dining habits. It was noticed that dining in restaurants, for almost all taking part in the survey, is rather occasional than common. However, for some of the respondents, it is an everyday (or almost everyday) way of dining. It was also noticed that dining out is common for young people at the ages between 25 and 29. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. GUTKOWSKA K., OZIMEK I. 2005: Konsument żywności i jego zachowania rynkowe. Ogólnopolska Konferencja Naukowa. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 20.
  2. GUTKOWSKA K., OZIMEK I. 2005: Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności - kryteria zróżnicowania. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 166.
  3. JEŻEWSKA-ZYCHOWICZ M. 2004: Zachowania żywieniowe konsumentów i ich uwarunkowania. Wyd. SGGW, Warszawa.
  4. ZABRODZKI R., BABICZ-ZIELIŃSKA E. 2003: Czynniki wpływające na wybór i ocenę jakości usług żywieniowych. Żywienie Człowieka i Metabolizm, 30, s. 266.
  5. ZIMNA M. 2008: Panorama polskiej gastronomii, Konferencja Food Business Forum, Warszawa, 16 kwietnia 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-6979
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu