- Autor
- Myszak Justyna Maria (Uniwersytet Szczeciński)
- Tytuł
- Organizational Culture and its Influence on the Effectiveness of the Company
- Źródło
- Management Business Innovation, 2010, vol. 6, s. 25-29, bibliogr. s. 29
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie kulturą organizacyjną, Kultura organizacyjna, Efektywność organizacji
Management of organizational culture, Organisational culture, Organisation effectiveness - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Jeszcze całkiem niedawno sądzono, iż głównym czynnikiem decydującym o sukcesie firmy jest doskonała znajomość strategii oraz struktury organizacyjnej. Pogląd ten szybko uległ zmianie, kiedy zaczęto dostrzegać siłę kultury organizacyjnej, która bez wątpienia stanowi sedno istnienia współczesnej organizacji. To właśnie ona ustanawia niepisany zestaw wartości, który w dużym stopniu ułatwia pracownikom firmy zrozumienie jak organizacja pracuje, za czym się opowiada i co jest dla niej wartościowe. Zrozumienie i przede wszystkim zaakceptowanie powyższych założeń umożliwia stworzenie wzajemnej relacji pracownik-firma, co daje obopólną korzyść w postaci zaangażowanych pracowników, chętnie dzielących się własnymi doświadczeniami oraz firmy, która to docenia i nagradza, a także daje poczucie pewności i bezpieczeństwa. (abstrakt oryginalny)
Not so long ago, the crucial factor on the road to success was believed to be found within the perfect understanding and application of organizational strategies. This turned out to be incomplete when the influence of the organizational culture came to daylight. Today this force constitutes the core of the present organization. It determines the unwritten rules and values, which allow stakeholders to better comprehend the way the company works, what it stands and aims for. Understanding and accepting the above enables creating a "member-company‟ relationship, bringing benefit in form of involved employees, and a company which provides confidence and security. (original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Low, J., Kalafut, P.C. (2004), Niematerialna wartość firmy. Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej, Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
- Nogalski, B. (2001), Zarządzanie organizacjami, Toruń.
- Peters, T., Waterman, R. (2000), guoted in Potocki A (Ed), Zachowania organizacyjne, Difin, Warszawa 2005.
- Robbins, S. P. (2000), Zasady zachowania w organizacji,Poznań: Wyd. Zysk i S-ka.
- Sapkowski, A, Bereś, S.(2005), Historia i Fantastyka, Warszawa, p. 284.
- Schein, E.H. (1997), Organizational Culture and Leadership, Jassey-Bass.
- Sikorski, C.(2008), O zaletach słabej kultury organizacyjnej, "Zarządzanie zasobami ludzkimi", number 6.
- Stoner, J.A.F., Freeman, R.E., Gilbert, D.R.Jr.(1999), Management, Prentice Hall College Div.
- Supernat, J. (2005), Zarządzanie, Wrocław: Kolonia Ltd.
- Wajda, A. (2003), Podstawy nauki o zarządzaniu organizacjami; Warszawa: Difin.
- Zbiegień-Maciąg, L. (1999), Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, Warszawa: PWN.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2299-7318
- Język
- eng