- Autor
- Kościelniak Helena (Politechnika Częstochowska)
- Tytuł
- Ocena realizacji strategii społecznej odpowiedzialności
The Assessment of the Implementation of Social Responsibility Strategy - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2015, nr 39 T.4, s. 373-382, tab., bibliogr. 12 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zarządzanie
- Słowa kluczowe
- Społeczna odpowiedzialność biznesu, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Projekty marketingowe, Strategia przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility (CSR), Enterprise management, Marketing projects, Corporation strategies - Uwagi
- streszcz., summ.
- Kraj/Region
- Województwo śląskie
Silesian Voivodeship - Abstrakt
- W artykule przedstawiono problematykę strategii i realizacji strategii społecznej odpowiedzialności, Corporate Social Responsibility - CSR; zwrócono uwagę na postępującą elastyczność strategii rozumianej, jako koncepcja zmian, dokonywanych z myślą o przyszłości przedsiębiorstwa. Scharakteryzowano również cechy i realizację działań społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw działających na terenie województwa śląskiego z uwzględnieniem ich kondycji finansowej. Zwrócono uwagę na bariery realizacji działań społecznie odpowiedzialnych w badanych przedsiębiorstwach, wśród których dominują bariery finansowo-czasowe i mentalne. (abstrakt oryginalny)
In the paper there is presented the problem of strategy and social responsibility (Corporate Social Responsibility - CSR) strategy implementation. The attention has been drawn to the proceeding flexibility of the strategy, understood as the concept of changes which are made with a view to the future of the enterprise. Flexibility of the strategy also refers to socially responsible activities whose implementation brings about the benefits for the enterprise and the environment. In the paper there are also characterized the properties and the implementation of socially responsible activities of enterprises operating in the area of the Silesian Voivodeship while taking into account their financial standing. The attention has been paid to the barriers to the implementation of socially responsible actions in the analyzed enterprises among which there predominate financial and time barriers as well as the mental ones. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Arjaliès D.-L., Mundy J., The use of management control systems to manage CSR strategy: a levers of control perspective, "Management Accounting Research" 2013, vol 24, nr 4.
- Dyląg R., Puchalska E., Raportowanie zagadnień środowiskowych i społecznych, Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości 75 (131), Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2014.
- Hah K., Freeman S., Multinational Enterprise Subsidiaries and their CSR: a conceptual framework of the management of CSR in smaller emerging economies, Springer Science Business Media Dordrecht 2013, opublikowane online 26.05.2013.
- Mączyńska E., Systemy wczesnego ostrzegania, "Nowe Życie Gospodarcze" 2004, nr 12.
- Mishra S., Modi B.S., Positive and negative corporate social responsibility, financial leverage, and idiosyncratic risk, Springer Science Business Media Dordrecht 2012, opublikowane online 28.10.2012.
- Nowodziński P., Zarządzanie strategiczne współczesnym przedsiębiorstwem, otoczenie a strategia, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013.
- Porter M.E., Kramer M.R., Creating shared value: how to reinvent capitalism - and unleash a wave of innovation and growth, "Harvard Business Review" 2011, January-February.
- Porter M.E., Kramer M.R., Strategy and society - the link between competitive advantage and corporate social responsibility, "Harvard Business Review" 2006, vol. 84.
- Raport środowiskowy 2013, Orlen, Warszawa 2013.
- Roszkowska P., Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność, Difin, Warszawa 2011.
- Szadziewska A., Rachunkowość jako źródło informacji na temat realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, t. 75 (131)/2014.
- Weber M., The business case for Corporate socialresponsibility: a company-level measurement approach for CSR, "European Management Journal" 2008. vol. 26, nr 4.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2080-4881
- Język
- pol