BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozarkiewicz Alina (AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie), Wójcik Przemysław (AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Tytuł
Zarządzanie wiedzą w projektach marketingowych w świetle wyników badań
Knowledge Management in Marketing Projects
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2015, nr 39 T.4, s. 383-394, tab., bibliogr. 20 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Marketing, Zarządzanie projektem, Metoda wywiadu, Projekty marketingowe
Knowledge management, Marketing, Project management, Interview method, Marketing projects
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Projekty marketingowe stanowią specyficzną kategorię projektów. Ich sukces jest wypadkową wielu różnych czynników, ale jednym z nich jest niewątpliwie wiedza zespołów projektowych, dotycząca bardzo różnych dziedzin, m.in.: zarządzania, estetyki, psychologii, technologii informatycznych. Celem artykułu jest prezentacja wybranych aspektów problematyki zarządzania wiedzą w projektach marketingowych. W pierwszej części artykułu zaprezentowano dyskusję na temat roli zarządzania wiedzą w projektach marketingowych. W drugiej części pracy omówiono wyniki badań empirycznych, których celem było poznanie opinii i doświadczeń pracowników agencji marketingowych na temat systemów zarządzania wiedzą, ich składowych - metod i narzędzi, a także roli, jaką odrywają w efektywnej realizacji projektów marketingowych. (abstrakt oryginalny)

Marketing project constitute a specific category of projects. Although their success results from the variety of factors, one of the crucial seems to be the team's knowledge about management, aesthetics, psychology, IT etc. The aim of this paper is to explore selected issues of knowledge management (KM) in marketing projects. In the first part of the paper the discussion about the importance of KM will be presented. Next, the results of empirical research will be demonstrated. The research was aimed at the recognition of experience, judgments and opinions of the employees of marketing agencies as to the systems of knowledge management, their building blocks in form of methods and tools, as well as the role of KM systems in the efficient realization of marketing projects. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Akanbi P., Adeyeye T., The association between advertising and sales volume: a case study of Nigerian Bottling Company Plc, "Journal of Emerging Trends in Economics and Management Sciences" 2011.
  2. Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, Definition of Marketing, AMA, 2013.
  3. Badania jakościowe. Metody i narzędzia. Tom. 2, red. D. Jemielniak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  4. Baruk J., Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2009.
  5. De Long D., Fahey L., Diagnosing cultural barriers to knowledge management, "Academy of Management" 2000.
  6. Doyle P., Value-based marketing, "Journal of Strategic Marketing" 2008.
  7. Fazlagić J., Zarządzanie różnorodnością a zarządzanie wiedzą, "e-mentor" 2014.
  8. Firestone J.M., McElroy M.W., Key issues in the New Knowledge Management, Butterworth- Heinemann, 2003.
  9. Gephart K., Marsick V., Van Buren M., Spiro M., Learning organizations come alive, "Training and Development" 1996.
  10. Grudzewski W., Hejduk I., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2004.
  11. Kotler P., Marketing, wydanie jedenaste, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005.
  12. Kozarkiewicz A., Zarządzanie portfelami projektów, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2012.
  13. Kvale S., Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  14. Mayer-Schönberger V., Cukier K., Big data: a revolution that will transform how we live, work, and think, Houghton Mifflin Harcourt, USA 2013.
  15. McDermott R., Why information Technology Inspired but can not deliver Knowledge Management, "California Management Review" 1999.
  16. Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  17. Project Management Institute, A guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK Guide), Fourth Edition, PMI 2008.
  18. Sedlacek T., Ekonomia dobra i zła, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2011.
  19. Solomon M.R., Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI, Helion, Gliwice 2006.
  20. Zarządzanie wiedzą w projektach, red. M. Trocki, Oficyna Wydawnicza, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2011.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-4881
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu