- Autor
- Wiśniewska Małgorzata (Uniwersytet Gdański)
- Tytuł
- System jakości kształcenia wydziału Y w szkole wyższej X z perspektywy kryteriów modelu CAF
Quality System of Education of the Faculty X at Higher Schooly from The Perspective of CAF Model Criteria - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2015, nr 39 T.4, s. 447-459, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zarządzanie
- Słowa kluczowe
- Szkolnictwo wyższe, Jakość kształcenia, Wspólna metoda oceny
Higher education, Quality education, Commnon Assessment Framework (CAF) - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Celem niniejszego artykułu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: w jakim stopniu system zapewnienia jakości kształcenia opracowany zgodnie z wymogami obowiązującego w Polsce prawa na Wydziale Y Szkoły Wyższej X jest spójny z nowoczesnymi trendami w zarządzaniu jakością, opisanymi w modelu CAF 2013 (Common Assessment Framework - Wspólna Metoda Oceny) dla usług edukacyjnych? W badaniu wykorzystano metodę analizy porównawczej, metodę studiowania dokumentów wewnętrznych oraz rozmowę z przedstawicielem Wydziału do spraw WSZJK. W interpretacji wyników, w ustaleniu stopnia spójności, posłużono się jednościową skalą stanów względnych opracowaną przez R. Kolmana. (abstrakt oryginalny)
The purpose of the article is to answer the question: To what extent the system of quality assurance developed at the Faculty Y of the Higher School X in accordance with the requirements and principles of Polish law is consistent with modern trends in quality management, described in the 2013 CAF (Common Assessment Framework - Common Assessment Framework) model, developed for educational services? During the study the method of comparative analysis, methods of internal documents studying and an interview with a WSZJK representative of the Faculty were used. In interpreting the results, in determining the degree of consistency the relative scale developed by R. Kolman was used. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- CAF education 2013. The Common Assessment Framework (CAF). Improving Public Organisations through Self-Assessment, European Institute of Public Administration, Maastricht 2013, www.eipa.eu/files/CAF_Education2013_web.pdf.
- Grudowski P., Lewandowski K., Pojęcie jakości kształcenia i uwarunkowania jej kwantyfikacji w uczelniach wyższych, "Zarządzanie i Finanse" 2012, nr 3/1.
- Holmes L., McDermid S., Exploration of the costs and impact of the Common Assessment Framework. Research Report DFE-RR210, Loughborough University, Department of Education, London 2013.
- Kolman R., Kwalitologia. Wiedza o różnych dziedzinach jakości, Placet, Warszawa 2009.
- Łuczak J., Wolniak R., Ocena skuteczności zastosowania metody CAF w procesie doskonalenia administracji samorządowej, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Organizacja i Zarządzanie 2013, z. 67, nr 1900.
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dn. 5.10. 2011 r. w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia, DzU 2011, nr 243, poz. 1445.
- Słownik wyrazów obcych, red. I. Kamińska-Szmaj, Wydawnictwo Europa, Wrocław 2001.
- Staes P., Thijs N., Stoffels A., Geldof S., Five Years of CAF 2006: from adolescence to maturity - what next? A study on the use, the support and the future of the Common Assessment Framework, Resource Centre, European Institute of Public Administration, Maastricht 2011.
- Wiśniewska M., Szczepańska K., Quality management frameworks implementation in Polish local governments, "Total Quality Management & Business Excellence" 2014, vol. 24, nr 3-4.
- Wiśniewska M., Total Quality Education w szkolnictwie wyższym. Próba definicji i proces wdrożenia, "Problemy Jakości" 2007, nr 9.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2080-4881
- Język
- pol