BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Broszkiewicz Magdalena (Academy of Management and Administration in Opole)
Tytuł
Corporate Social Responsibility as a New Source of Competitiveness in Asia
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako nowe źródło konkurencyjności firm azjatyckich
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2014, nr 370, s. 89-99, tab., bibliogr. 13 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Redefinition of the Role of Asia-Pacific Region in the Global Economy
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Konkurencyjność, Przedsiębiorstwo
Corporate Social Responsibility (CSR), Competitiveness, Enterprises
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Azja
Asia
Abstrakt
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw staje się kluczową koncepcją zarządzania zasobami przedsiębiorstw i ich otoczeniem. Coraz więcej podmiotów w gospodarce światowej zdaje sobie sprawę ze swojej roli nie tylko w dostarczaniu dóbr i usług na rynek, lecz także w budowaniu społecznego dobrobytu. Podobne podejście pojawia się również na rozwijających się rynkach azjatyckich. Pomimo dużego zróżnicowania kulturowego, społecznego i gospodarczego wdrażane są nowoczesne rozwiązania w zakresie ochrony środowiska czy programów dla pracowników i lokalnych społeczności. Jest to niewątpliwie skutkiem wzrostu poziomu konkurencji międzynarodowej oraz czerpania wzorców zachowań firm z krajów zachodnich. Nie bez znaczenia jest fakt wywierania nacisku na odpowiedzialność firm przez organizacje międzynarodowe i media, które piętnują nierzadko patologiczne zachowania firm w regionie.(abstrakt oryginalny)

Corporate Social Responsibility is becoming a key concept for the management of companies and their surroundings. More and more actors in the global economy are aware of their role not only in providing goods and services to market, but also in building social welfare. A similar approach also appears on the developing Asian markets. Despite the big cultural, social and economic diversity there are new solutions implemented in the case of modern environmental programs for employees and local communities. This is undoubtedly a result of the increase in international competition and seeking for the patterns of behaviour of companies from the countries of the western economy. There is significant pressure on the responsibility of companies by international organizations and the media, which often brand pathological behaviour of firms in the region.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Corporate Social Responsibility, World Business Council for Sustainable Development, June 2014, http://www.wbcsd.org/templates/TemplateWBCSD5/layout.asp?type=p&MenuId=MTE0OQ.
  2. Corporate Social Responsibility in Southeast Asia: An Eight Country Analysis, Center for Corporate Social Responsibility, Asian Institute of Management, 2011.
  3. Corporate Social Responsibility Survey of Hang Seng Index Constituent Companies, Oxfam, Hong Kong, December 2008.
  4. Discovering ISO 26000, The International Organization for Standardization, 2010.
  5. Greenwashing, http://www.greenwashingindex.com/, June 2014.
  6. Handbook on Corporate Social Responsibility in India, Confederation of Indian Industry, http://www.pwc.in/en_IN/in/assets/pdfs/publications/2013/handbook-on-corporate-social-responsibility-in-india.pdf, June 2014.
  7. India now only country with legislated CSR, http://www.business-standard.com/article/companies/india-now-only-country-with-legislated-csr-114040300862_1.html, June 2014.
  8. International corporate governance: Who holds the reins?, International Capital Markets Group (ICMG), London 1995.
  9. Konsumenci doceniają zaangażowanie społeczne korporacji, http://www.nielsen.com/content/dam/corporate/Poland/reports/trendy-i-analizy/Konsumenci-swiadomi-spolecznie-Nielsen-kwiecien-2012.pdf, June 2014.
  10. Nakonieczna J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa 2008.
  11. Raising CSR standards and disclosure practices, http://www.world-exchanges.org/sustainability/m-6-7-1.php, June 2014.
  12. Sankar S., Bhattacharya C.B., Korschun D., The role of Corporate Social Responsibility in strengthening multiple stakeholder relationships: A field experiment, Journal of the Academy of Marketing Science 2006, vol. 34, no. 2.
  13. The role of CSR in Japan, http://www.csr-weltweit.de/en/country-profiles/profile/japan/index.html, June 2014.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2014.370.06
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu