- Autor
- Nowicka Katarzyna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
- Tytuł
- Innowacje w logistyce miejskiej - ITS jako usługa
Innovations in City Logistics - ITS as a Service - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 383, s. 108-120, tab., bibliogr., 18. poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Ekonomiczne, społeczne i środowiskowe uwarunkowania logistyki
- Słowa kluczowe
- Inteligentne Systemy Transportowe, Chmura obliczeniowa
Intelligent Transport Systems (ITS), Cloud computing - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Jakość działań podejmowanych w obszarze zarządzania logistką miejską ma szczególne znaczenie ze względu na postępujące procesy urbanizacyjne powodujące wzrost kongestii. Zatłoczenie w transporcie wpływa na jakość życia i przebywania na terenie miasta. Jego ograniczanie jest tym samym ważnym czynnikiem decydującym o poziomie wydatków z budżetów miejskich na usprawnianie przepływów transportowych osób i ładunków. W tym kontekście wszelkie innowacje usprawniające transport, nieobciążające jednocześnie budżetu samorządu miasta, są wyjątkowo istotne. Celem opracowania jest prezentacja potencjału rozwiązania ITS w modelu usługowym z zastosowaniem cloud computingu (chmury obliczeniowej) jako metody ograniczania kongestii. Koncepcja ta jest przedstawiona na tle badań statutowych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, przeprowadzonych przez Katedrę Logistyki w latach 2012-2013 za pomocą ankiet wśród 16 przedstawicieli organów władzy samorządowej bezpośrednio zaangażowanych w realizację projektów ograniczających poziom kongestii na terenie miast wojewódzkich w Polsce, i dalszych prac autorki w tym obszarze badawczym. Najważniejszym wnioskiem wynikającym z podjętej analizy jest marginalne wykorzystanie potencjału ITS przez zarządzających tymi projektami w polskich samorządach, szczególnie wobec możliwości, które daje sektorowi publicznemu model cloud computing(abstrakt oryginalny)
The quality of activities undertaken in the city logistics management is of particular importance due to progressive urbanization processes resulting in increased congestion. Congestion in transport affects the quality of life and residing in the city. Its limitation is thus an important determinant influencing both: the level of expenditure budgets and the improvement of urban transport flows of people and goods. In this context, any innovations to improve transportation with low-impact on city government budget, are extremely important. The aim of this paper is to present the potential of ITS solutions in the cloud computing service model as a method of congestion reduction. This concept is shown in the background of Warsaw School of Economics (SGH) statutory research conducted by Logistics Department in 2012-2013 through the surveys of 16 representatives of local authorities directly involved in the implementation of projects to reduce the level of congestion in voivodeship cities in Poland. The most important finding of the analysis is a marginal use of the potential of ITS undertaken for managing these projects in the Polish local governments in particular to the opportunities offered to the public sector by cloud computing model(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Brdulak H. (red.), 2012, Logistyka przyszłości, PWE, Warszawa.
- Bryx M. (red.), 2013, Innowacje w zarządzaniu miastami w Polsce, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
- Communication from The Commission to The European Parliament, The Council, The European Economic and Social Committee and The Committee of The Regions, 2012, Unleashing the Potential of Cloud Computing in Europe, European Commission, Brussels.
- Directive 2010/40/EU of the European Parliament and of the Council on the framework for the deployment of Intelligent Transport Systems in the field of road transport and for interfaces with other modes of transport.
- Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., 2008, Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa.
- Greenpeace, 2012, How clean is your cloud?
- HM Government, 2011, Government Cloud Strategy, London.
- IDC, 2012, Quantitative Estimates of the Demand for Cloud Computing in Europe and the Likely Barriers to Take-up.
- Jacobs J., 1992, The Death and Life of Great American Cities, Random House, New York.
- Łapiński K., Wyżnikiewicz B., 2011, Cloud computing wpływ na konkurencyjność przedsiębiorstw i gospodarkę Polski, IBNGR, Warszawa.
- Nowacki G., Kamiński T., 2011, Problemy interoperacyjności ITS - implikacje na podstawie projektu KSAPO oraz eCALL, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Transport, z. 80/2011, Warszawa.
- Nowicka K., 2011, Cloud computing a koszty transakcyjne, [w:] Uwarunkowania zmian kosztów transakcyjnych, red. R. Sobiecki, J.W. Pietrewicz, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.
- Nowicka K., 2014, Smart City - miasta przyszłości, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", nr 5, s. 2-6.
- Ocena najważniejszych problemów występujących w projektach z zakresu inteligentnych systemów transportowych w ramach działania 8.3 POIiŚ, 2012, Raport końcowy na zlecenie Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Agrotec Polska Sp. z o.o., Warszawa.
- Randers J., 2012, 2052: A Global Forecast for the Next Forty Years, Chelsea Green Publishing, maj 2012
- Strategia Rozwoju Transportu do roku 2020 (z perspektywą do 2030 roku), 2013, Ministerstwo Transportu, budownictwa i Gospodarki Morskiej, Warszawa.
- Szymczak M., 2008, Logistyka miejska, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
- Wojewódzka-Król K., Rolbiecki R., 2009, Infrastruktura transportu, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.383.09