BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jonek-Kowalska Izabela (Politechnika Śląska)
Tytuł
Źródła efektów synergii w klasycznym współdziałaniu gospodarczym przedsiębiorstw
Sources of Synergy in Classical Companies' Cooperation
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 158, s. 158-166, rys., bibliogr. 12 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Zarządzanie finansami firm - teoria i praktyka
Słowa kluczowe
Współdziałanie przedsiębiorstw, Synergia, Obrót gospodarczy, Efekt synergii, Współpraca gospodarcza, Współpraca przedsiębiorstw
Cooperation of enterprises, Synergy, Economic turnover, Synergy effect, Economic cooperation, Enterprises cooperation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule poruszono problem efektów synergii. Został on przedstawiony w kontekście klasycznych form współdziałania gospodarczego obejmujących: umowy obrotu gospodarczego oraz związki koordynacyjne (cechy rzemieślnicze, izby gospodarcze itp.). W pierwszej części artykułu przedstawiono charakterystykę związków klasycznych, w drugiej zaś zidentyfikowano podstawowe źródła efektów synergii związanych z tymi związkami.(abstrakt oryginalny)

In the article the problem of synergy effects is considered. It is described in classical forms of companies' cooperation, such as: economic agreements and coordination relations (crafts, guilds, chambers of commerce, etc.). In the first part of the paper classical forms of cooperation are described and in the second part their synergy effects are identified.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Fanfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2004.
  2. Gnela B. (red.), Prawo gospodarcze dla ekonomistów, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2003.
  3. Gordon I.H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  4. Górski G., K. Wesołowski K., Prawo gospodarcze, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra 2000.
  5. Kamela-Sowińska A., Wartość firmy, PWE, Warszawa 1996.
  6. Kidyba A., Umowy gospodarcze według standardów UE: aktualne wskazówki i wzory zawierania umów: poradnik sporządzania umów gospodarczych według standardów Unii Europejskiej, Dashofer, Warszawa 2003.
  7. Lichtarski J., Koordynacyjne formy współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw, [w:] J. Lichtarski (red.), Współdziałanie gospodarcze przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1992.
  8. Miecznikowski J., Partnerstwo z dostawcami i klientami firmy Terrazyt, [w:] M. Romanowska, M. Trocki (red.), Przedsiębiorstwo partnerskie, Difin, Warszawa 2002.
  9. Okręglicka M., Wpływ czynników pozafinansowych na wybór leasingu jako źródła finansowania działalności rozwojowej przedsiębiorstwa, [w:] J. Ostaszewski (red.), Podstawowe determinanty rozwoju przedsiębiorczości w latach 2002-2003, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2003.
  10. Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004.
  11. Pastuszak Z., Współkonkurencja w łańcuchach dostaw przedsiębiorstw, [w:] Z. Dworzecki (red.), Przedsiębiorstwo kooperujące, EuroExpert, Warszawa 2002.
  12. Rajski J., Kocot W., Zarodkiewicz K., Prawo o kontraktach w obrocie gospodarczym, Wydawnictwo LexisNexis, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu