BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Idzikowski Wojciech (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu), Sobińska Małgorzata (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Zarządzanie poziomem usług w przedsięwzięciach outsourcingowych z zakresu IT
Service Level Management in IT Outsourcing Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (18), 2010, nr 119, s. 141-150, tab., bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Business Informatics
Tytuł własny numeru
Systemy informacyjne w zarządzaniu. Zastosowania praktyczne
Słowa kluczowe
Outsourcing informatyczny, Outsourcing, Technologie teleinformatyczne, Zarządzanie usługami
Information technology outsourcing (ITO), Outsourcing, Information and communication technologies, Services management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł dotyczy zarządzania poziomem usług w przedsięwzięciach outsourcingowych z zakresu IT. Omówiono w nim następujące zagadnienia: analizę potrzeb klientów, tworzenie umów SLA jako kluczowego elementu każdej umowy outsourcingowej, zasady określania metryk dla SLA dotyczących usług informatycznych oraz monitorowanie współpracy z dostawcą w kontekście zarządzania jakością usług. Najważniejsze wnioski z podjętych rozważań stanowią podsumowanie referatu.(abstrakt oryginalny)

The aim of the paper is to show the role of the service level management in IT outsourcing enterprises. It discusses such issues as: the analysis of clients' needs, creating outsourcing contracts, IT service level agreements and monitoring IT relationship with a supplier in the context of quality service management.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cullen S., Willcocks L., Intelligent IT Outsourcing: Eight Building Blocks to Success, Butterworth- Heinemann, London 2006.
  2. Dominguez L.R., Outsourcing krok po kroku dla menedżerów, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009.
  3. Hollins B., Shinkins S., Zarządzanie usługami. Projektowanie i wdrażanie, PWE, Warszawa 2009.
  4. http://www.susanto.id.au/papers/SLA.asp (20.06.2009).
  5. Kłos M., Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach,Wydawnictwa fachowe CeDeWu, Warszawa 2009.
  6. Lacity M.C., Willcocks L., The Practice of Outsourcing. From Information Systems to BPO and Offshoring, Palgrave Macmillan, New York 2009.
  7. Power M., Desouza K., Bonifazi C., Outsourcing. Podręcznik sprawdzonych praktyk, MT Biznes, Kraków 2008.
  8. Sobińska M., Zarządzanie informacją w etapie planowania outsourcingu informatycznego, Referat na konferencję "Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem NZP'10", Zielona Góra-Brody (w recenzji).
  9. Sparrow E., Successful IT Outsourcing, Springer, London 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu