BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kotnis Magdalena (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Badanie zachowań klientów na rynku
Research of Clients' Behaviour on the Market
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (18), 2010, nr 119, s. 160-169, tab., rys., bibliogr. 12 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Business Informatics
Tytuł własny numeru
Systemy informacyjne w zarządzaniu. Zastosowania praktyczne
Słowa kluczowe
Zachowania klientów, Klient, Lojalność klientów, Segmentacja, Segmentacja klientów
Customer behaviour, Customer, Customer loyalty, Segmentation, Customer segmentation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł porusza tematykę badań marketingowych w obszarze segmentacji klienta. Uwzględniono w nim niejednorodność danych, różnorodność danych i źródeł informacji oraz kryteria segmentacji, które podczas badań powinny znaleźć trafną interpretację. Dodatkowo wskazano na istotność oraz rolę danych jakościowych i ilościowych w metodach badawczych stosowanych do segmentacji klientów.(abstrakt oryginalny)

The article describes the subject of market research in the area of segmentation of the customer. However, the article takes into consideration the role of heterogeneity of data, a diversity of data and the sources of information and the criteria of the segmentation. The criteria should give solutions for the right interpretation. Additionally the author of the article describes the role of qualitative and quantitative data, which are used in the market research, especially in the segmentation of the customer.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1977, s. 170.
  2. Emödi A., Dynamisches Segmentmanagement und Leistungssystem am Beispiel des Privat Banking, Dissertation an der Universität St. Gallen, Difo-Druck OHG, Bamberg 1999.
  3. Encyklopedia powszechna, PWN, Warszawa 1976, s. 518.
  4. Garbarski L. Rutkowski J., Wrzosek W., Marketing, PWN, Warszawa 1995, s. 120.
  5. Hugues M., Giffton B., Bouveyron I C., Segmentation et typologie, Bordas 1970, s. 12.
  6. Kusińska A., Typologia konsumentów według zachowań na rynku jako przesłanka decyzji gospodarczych, IRWIK, Warszawa 1990.
  7. Meffert H., Bruhn M., Dienstleistungsmarketing. Grundlagen - Konzepte - Methoden, Wiesbaden 1995.
  8. Migut G., Jak znaleźć grupy podobnych klientów, czyli metody segmentacji, www.statsoft.pl.
  9. Reichheld E.F., Sasser W.E., Zero defections: Quality comes to services, "Harvard Business Review" 1990, 9-10.
  10. Smyczek S., Sowa I., Konsument na rynku. Zachowania, Modele, Aplikacje, Difin, Warszawa 2005, s. 32.
  11. STATISTICA Neural Networks PL. Wprowadzenie do sieci neuronowych, StatSoft, Polska 2001.
  12. Wilde K.D., Schweiger A., Database Marketing - Aufbau und Management, "Unternehmensführung" 1993, 47 Jg, s. 89-125.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu