BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Augenstein Christoph (University of Leipzig, Germany), Müller Holger (University of Leipzig, Germany), Franczyk Bogdan (University of Leipzig, Germany)
Tytuł
Developing a Unified Service Model for Collaborative Modeling of Logistics Services
Budowa zunifikowanego modelu usług dla kolaboracyjnego modelowania serwisów logistycznych
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 147, s. 27-38, rys., tab., bibliogr. 15 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Advanced Information Technologies for Management - AITM 2010
Słowa kluczowe
Modelowanie usług logistycznych, Logistyka
Logistic services modeling, Logistics
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Inżynieria i zarządzanie systemami usług jest przedsięwzięciem kompleksowym, co wynika z udziału wielu uczestników. Przyjęcie podejścia strukturalnego w projektowaniu tego typu systemów prowadzi do uzyskania interesujących wyników. Modelowanie staje się zatem koniecznością w rozwiązaniu problemu złożoności systemów usług i usług. Ze względu na dużą liczbę uczestników i różnorodność ich zainteresowań może powstać wiele modeli tych samych usług. W tym artykule proponujemy metodę budowy zunifikowanego modelu usług dla branży logistycznej, gdzie istnieje potrzeba integracji różnych modeli zainteresowań uczestników i zachowania ich zgodności w systemie. (abstrakt oryginalny)

Engineering and management of service systems and services is complex and involves the legwork of many different stakeholders. A structured approach may lead to significant better results in these tasks. Modeling becomes necessary to cope with the complexity of service systems and services. Due to the big variety of stakeholders and their interests, many models on the same services exist. In this paper we therefore present a method on how to develop a unified service model for the logistics domain which has the ability to integrate various stakeholder models and to keep them in a consistent manner, so that each model stays valid when put into model space. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Alonso-Rasgado M.T., Thompson G. et al. (2004), State of the Art in Service Design and Modelling, Vivace Cooperation, University of Manchester, Manchester.
  2. Böttcher M., Fähnrich K.P. (2009), Service Systems Modeling. First International Symposium on Services Science, Logos, Leipzig.
  3. Congram C., Epelman M. (1995), How to describe your service - An invitation to the structured analysis and design technique, International Journal of Service Industry Management, Vol. 6, No. 2, pp. 6-23.
  4. Fensel D. (2001), Ontologies: Silver Bullet for Knowledge Management and Electronic Commerce, Springer, Berlin.
  5. Frank U. (1994), MEMO: A tool supported methodology for analyzing and (re-) designing business information systems, [in:] Technology of Object-oriented Languages and Systems, Eds. R. Ege, M. Singh, B. Mayer, Prentice Hall, Englewood Cliffs, pp. 367-380.
  6. Gomez-Perez A., Fernandez-Lopez M. et al. (2004), Ontological Engineering with Examples from the Areas of Knowledge Management, e-Commerce and the Semantic Web, Springer, Berlin.
  7. Gruber T.R. (1993), A Translation Approach to Portable Ontology Specifications. Technical Report KSL 92-71, Stanford Knowledge Systems Laboratory, Stanford.
  8. Kaner M., Karni R. (2006), A knowledge framework for a service concept, 6th International Conference on Knowledge Management, Graz, Austria, pp. 231-235.
  9. Kleine-Kleffmann M., Bößer S. (2006), Struktur des Logistik-Dienstleistungsmarktes, Fachbereich Betriebswirtschaft. Studiengang Wirtschaftsinformatik.
  10. Noy N.F., McGuiness D.L. (2001), Ontology Development 101: A Guide to Creating Your First Onto-logy, Stanford Knowledge Systems Laboratory, Stanford.
  11. Österle H. (1995), Business Engineering. Prozess- und Systementwicklung, Band 1, Springer, Berlin.
  12. Scheer A.-W. (1997), Architektur integrierter Informationssysteme. Grundlagen der Unternehmensmodellierung, Springer, Berlin.
  13. Scheithauer G., Voigt K. et al. (2009), Integrated service engineering workbench: Service engineering for digital ecosystems, [in:] Proceedings of the International Conference on Management of Emergent Digital EcoSystems. France, Eds. Y. Badr, R. Chbeir, ACM, Lyon, pp. 446-449.
  14. Shostack G.L. (1984), Designing services that deliver, Harvard Business Review, Vol. 62, pp. 133-139.
  15. Zachmann J.A. (1987), A framework for information systems architecture, IBM Systems Journal 1987, Vol. 26, No. 3, pp. 277-293.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu