- Autor
- Kałowski Adam (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
- Tytuł
- Czynniki sukcesu organizacji współczesnych przedsiębiorstw
Success Factors of Modern Organizations - Źródło
- Marketing i Rynek, 2015, nr 5 (CD), s. 519-530, rys., tab., bibliogr. 21 poz.
- Słowa kluczowe
- Organizacja, Sukces przedsiębiorstwa, Teoria organizacji i zarządzania
Organisation, Success of the company, Theory of organization and management - Uwagi
- streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
- Abstrakt
- W ramach niniejszego artykułu, autor podjął się badania przesłanek sukcesu współczesnych organizacji przedsiębiorstw, które funkcjonują w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Złożoność obecnego otoczenia wskazała potrzebę uaktualnienia dotychczasowych podejść wobec tego zagadnienia i budowy nowej klasyfikacji tych czynników. Ponadto, autor klasyfikując czynniki sukcesu współczesnych organizacji przedsiębiorstw, przeciwstawił podejście zachodnich organizacji w tym zakresie z polskimi. (abstrakt oryginalny)
In the context of the article, the author undertook the research of the factors for success of modern business organizations that operate in a dynamically changing environment. The complexity of the environment identified a need to upgrade the existing approaches to this issue and the construction of a new classification of these factors. In addition, the author classifying factors for success of modern business organizations, compares western organizations approach in this regard with the Polish ones. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach - Bibliografia
- Bennis, W., Goleman, D., O'Toole, J. (2009), Przejrzystość w biznesie. Szczerość, zaufanie, jasne zasady. Warszawa: MT Biznes sp. z o.o.
- Birkinshaw, J. (2002), The Art of Swedish Management. Business Strategy Review.
- Bojańczyk, M. (2013), Niestabilna gospodarka, upadek zaufania i co dale? Wizjonersi i prepersi. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie.
- Daft, R.I., Murphy, J., Willmott, H. (2010), Organisation Theory and Design. South-Western Cengage Learning.
- Denning, S. (2012), Radykalna rewolucja w zarządzaniu, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
- Drucker, P.F. (2011), Praktyka zarządzania, Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o.
- Fołtyn, H. (2007), Klasyczne i nowoczesne struktury organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Key Test.
- Grassl, W. (2010), Aquinas on Management and its Development, Journal of Management Development, Vol. 29, No. 7/8.
- Hamel, G., Breen, B. (2008), Zarządzanie jutra. Jakie jest twoje miejsce w przyszłości. Harvard Business School Press.
- Kietliński, K., Reyes, V.M., Oleksyn, T. (2005), Etyka w biznesie i zarządzaniu. Kraków: Oficyna Wydawnicza.
- Kieżun, W. (1998), Sprawne zarządzanie organizacją. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
- Krzakiewicza, K. (red.) (2008), Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
- Łapiński, K., Peterlik, M., Wyżnikiewicz, B. (2014), Szara strefa w polskiej gospodarce. Warszawa: IBnGR.
- Neilson, G.L., Martin, K.L., Powers, E. (2009), Jak z powodzeniem wdrożyć strategię. Harvard Business Review.
- Prahalad, C.K., Ramaswamy, V. (2005), Przyszłość konkurencji, Warszawa: PWE.
- Pawlak, Z., Smoleń, A. (2008), Organizacja firmy. Projektowanie, budowa, usprawnienia, Warszawa: Poltext.
- Robbins, S.P., Coulter, M. (2005), Management. Eight Editions. Pearson Education International.
- Tengblad, S. (2006), Is There a 'New Managerial Work'? A Comparison with Henry Mintzberg's Classic Study 30 Years Later. Journal of Management Studies, Vol. 43.
- Whittington, R., Mayer, M. (2002), The European corporation. Strategy, structure and social science. Oxford University Press.
- http://www.transparency.org/cpi2014/results (27.01.2015).
- http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_374_fact_pl_pl.pdf
- Cytowane przez
- ISSN
- 1231-7853
- Język
- pol