- Autor
- Dziekański Paweł (Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim)
- Tytuł
- Znaczenie polityki promocji JST w procesie rozwoju i podnoszenia konkurencyjności
The Meaning of the JST Promotion Policy in the Process of Development and the Increasing of Competitiveness - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 112, s. 121-130, bibliogr. 25 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Finanse publiczne
- Słowa kluczowe
- Marketing terytorialny, Samorząd terytorialny, Rozwój lokalny, Konkurencyjność
Territorial marketing, Local government, Local development, Competitiveness - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Opracowanie programu promocyjnego JST wymaga podjęcia różnorodnych decyzji, opartej na rozpoznaniu aktualnej i prognozę przyszłej sytuacji marketingowej jednostki. Promocja jest elementarną częścią systemowego projektu rozwoju regionu. Jednym ze sposobów wspierania rozwoju jest promocja gminy. Stabilna i realizowana przez władze lokalne polityka w tym zakresie gwarantuje poprawę wizerunku miejscowości, wzrost zainteresowania turystów oraz samych mieszkańców, odkrywających nowe oblicze swojej okolicy. Promocja w gminie kreuje wobec niej pozytywne nastawienie i tworzy więź wśród społeczności lokalnej. Kształtowanie pozytywnego wizerunku JST jest jednym z podstawowych elementów współczesnych strategii marketingowych i pełni w procesie zarządzania wiele istotnych funkcji. (abstrakt oryginalny)
The working out of the JST promotion programme requires the undertaking of various decisions, on the basis of a diagnosis of the current and forecast situation of a marketing unit. The concept of the programme of promotion is an elementary part of a region's development project. The shaping of a positive image of JST is one of basic elements of present marketing strategies. This in consequence leads to improvement of competitiveness of local economy. Proper co-ordination and the organization of promotion activities is an essential condition of a success. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Altkorn J, Marketing w turystyce, Warszawa 2001.
- Altkorn J, Podstawy marketingu, Kraków 1998.
- Gajdzik B., Marketing w gminie - wybrane zagadnienia, Bytom 2002.
- Heller J., Regionalizacja obszarów wiejskich w Polsce, Warszawa 2000.
- Huber K., Image, czyli jak być gwiazdą na rynku, Warszawa 1994.
- Kamerschen D.R, McKenzie R.B., Nardinelli C., Ekonomia, Gdańsk 1991.
- Klasik A., Kuźnik F., Zarządzanie strategiczne rozwojem lokalnym i regionalnym, Katowice 2001.
- Kosiedowski W., Samorząd terytorialny w procesie rozwoju lokalnego i regionalnego, Toruń 2005.
- Kożuch A., Konkurencyjność obszarów wiejskich (aspekt teoretyczny), Kraków 2005.
- Krzyżanowska K., Polityka promocji w działalności agroturystycznej, w: Turystyka wiejska czynnikiem ożywienia terenów wiejskich, Złotów 2001, s. 143-148.
- Markowski T., Stawarz D., Ekonomiczne i środowiskowe aspekty zarządzania rozwojem miast i gmin, Łódź 2001.
- Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, Warszawa 1999.
- Olszewska J., Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi strategicznej gminy, "Marketing i Rynek" 2000, nr 11.
- Secomski K., Polityka regionalna, Warszawa 1982.
- Sikora J., Promocja regionu i miejscowości, Poznań 1998.
- Silski Z., Elementy ekonomiki i polityki regionalnej, Politechnika Koszalińska, Koszalin 2000.
- Słownik wyrazów obcych, Warszawa 1980, s. 280.
- Strategia Promocji Miasta Oświęcimia, Oświęcim 2002.
- Strategia promocji produktu turystycznego LGD Krzemienny Krąg, Warszawa 2008.
- Sztando A., Konkurencyjność gospodarcza a kreowanie dochodów w gminnej polityce budżetowej, w: Konkurencyjność miast i regionów, red. Z. Szymla, Kraków 2001.
- Sztucki T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Warszawa 1995.
- Wojtasiewicz L, Czynniki rozwoju lokalnego - nowe ujęcie metodologiczne, Warszawa 1997.
- Wrzoska W., Strategie marketingowe, Warszawa 2004.
- Załącznik do uchwały Nr LVII/1063/06 Rady Miasta Szczecina z dnia 12 czerwca 2006 r.
- Załącznik nr 17 do Strategii Rozwoju Szczecina przyjętej uchwałą Nr I/N/l 155/02 Rady Miasta Szczecina z dnia 6 maja 2002 r.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol