BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dziekański Paweł (Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim)
Tytuł
Znaczenie polityki promocji JST w procesie rozwoju i podnoszenia konkurencyjności
The Meaning of the JST Promotion Policy in the Process of Development and the Increasing of Competitiveness
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 112, s. 121-130, bibliogr. 25 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Finanse publiczne
Słowa kluczowe
Marketing terytorialny, Samorząd terytorialny, Rozwój lokalny, Konkurencyjność
Territorial marketing, Local government, Local development, Competitiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Opracowanie programu promocyjnego JST wymaga podjęcia różnorodnych decyzji, opartej na rozpoznaniu aktualnej i prognozę przyszłej sytuacji marketingowej jednostki. Promocja jest elementarną częścią systemowego projektu rozwoju regionu. Jednym ze sposobów wspierania rozwoju jest promocja gminy. Stabilna i realizowana przez władze lokalne polityka w tym zakresie gwarantuje poprawę wizerunku miejscowości, wzrost zainteresowania turystów oraz samych mieszkańców, odkrywających nowe oblicze swojej okolicy. Promocja w gminie kreuje wobec niej pozytywne nastawienie i tworzy więź wśród społeczności lokalnej. Kształtowanie pozytywnego wizerunku JST jest jednym z podstawowych elementów współczesnych strategii marketingowych i pełni w procesie zarządzania wiele istotnych funkcji. (abstrakt oryginalny)

The working out of the JST promotion programme requires the undertaking of various decisions, on the basis of a diagnosis of the current and forecast situation of a marketing unit. The concept of the programme of promotion is an elementary part of a region's development project. The shaping of a positive image of JST is one of basic elements of present marketing strategies. This in consequence leads to improvement of competitiveness of local economy. Proper co-ordination and the organization of promotion activities is an essential condition of a success. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J, Marketing w turystyce, Warszawa 2001.
  2. Altkorn J, Podstawy marketingu, Kraków 1998.
  3. Gajdzik B., Marketing w gminie - wybrane zagadnienia, Bytom 2002.
  4. Heller J., Regionalizacja obszarów wiejskich w Polsce, Warszawa 2000.
  5. Huber K., Image, czyli jak być gwiazdą na rynku, Warszawa 1994.
  6. Kamerschen D.R, McKenzie R.B., Nardinelli C., Ekonomia, Gdańsk 1991.
  7. Klasik A., Kuźnik F., Zarządzanie strategiczne rozwojem lokalnym i regionalnym, Katowice 2001.
  8. Kosiedowski W., Samorząd terytorialny w procesie rozwoju lokalnego i regionalnego, Toruń 2005.
  9. Kożuch A., Konkurencyjność obszarów wiejskich (aspekt teoretyczny), Kraków 2005.
  10. Krzyżanowska K., Polityka promocji w działalności agroturystycznej, w: Turystyka wiejska czynnikiem ożywienia terenów wiejskich, Złotów 2001, s. 143-148.
  11. Markowski T., Stawarz D., Ekonomiczne i środowiskowe aspekty zarządzania rozwojem miast i gmin, Łódź 2001.
  12. Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, Warszawa 1999.
  13. Olszewska J., Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi strategicznej gminy, "Marketing i Rynek" 2000, nr 11.
  14. Secomski K., Polityka regionalna, Warszawa 1982.
  15. Sikora J., Promocja regionu i miejscowości, Poznań 1998.
  16. Silski Z., Elementy ekonomiki i polityki regionalnej, Politechnika Koszalińska, Koszalin 2000.
  17. Słownik wyrazów obcych, Warszawa 1980, s. 280.
  18. Strategia Promocji Miasta Oświęcimia, Oświęcim 2002.
  19. Strategia promocji produktu turystycznego LGD Krzemienny Krąg, Warszawa 2008.
  20. Sztando A., Konkurencyjność gospodarcza a kreowanie dochodów w gminnej polityce budżetowej, w: Konkurencyjność miast i regionów, red. Z. Szymla, Kraków 2001.
  21. Sztucki T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Warszawa 1995.
  22. Wojtasiewicz L, Czynniki rozwoju lokalnego - nowe ujęcie metodologiczne, Warszawa 1997.
  23. Wrzoska W., Strategie marketingowe, Warszawa 2004.
  24. Załącznik do uchwały Nr LVII/1063/06 Rady Miasta Szczecina z dnia 12 czerwca 2006 r.
  25. Załącznik nr 17 do Strategii Rozwoju Szczecina przyjętej uchwałą Nr I/N/l 155/02 Rady Miasta Szczecina z dnia 6 maja 2002 r.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu