BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mroczek-Czetwertyńska Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Czetwertyński Sławomir (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Usługi turystyczne a wirtualizacja na internetowych rynkach
Tourist Services and Virtualization on the Internet Markets
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 113, s. 646-655, bibliogr. 14 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Ekonomia
Słowa kluczowe
Turystyka, Usługi turystyczne, Internet, Wirtualizacja
Tourism, Tourism services, Internet, Virtualization
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule podjęto próbę wyjaśnienia przyczyn dynamicznego rozwoju sprzedaży usług turystycznych poprzez Internet. W pierwszej części artykułu określono typ usług turystycznych, których obrót dokonuje się w Internecie. Przedstawiono również różnice między tego rodzaju produktem a produktem wirtualnym, będącym charakterystycznym dla transakcji internetowych. W części analitycznej posłużono się teorią kosztów transakcyjnych dla teoretycznego wyjaśnienia przyczyn dynamiki rozwoju internetowego rynku opisywanych usług. (abstrakt oryginalny)

This article considers the problem of tourist services on the Internet market, and especially the dynamic growth of on-line tourist transactions. The author examines this problem from the perspective of virtual character of the Internet transactions. For this purpose the transaction cost theory was used. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Afuah A., Tucci C.L., Biznes internetowy strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  2. Begg D., Fischer S., Dornbusch R., Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2007.
  3. Gospodarcze zastosowania Internetu, red. A. Małachowski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  4. Produkty i usługi turystyczne w Internecie. Raport Google, http://www.kursusability.pl/dopobrania/produkty-i-uslugi-turystyczne-w-internecie-raport-google.
  5. Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej, red. A. Rapacz, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  6. Shapiro C., Varian H.R., Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
  7. Słownik współczesnego języka polskiego, t. 2, Digest Przegląd Sp. z o.o., Warszawa 1998.
  8. Słownik wyrazów obcych, red. Z. Rysiewicz, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1959.
  9. Stiglitz J.E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  10. Varian H.R., Market for information goods, rękopis, Berkeley 1998.
  11. W 2009 rynek wycieczek sprzedawanych online osiągnie wartość 1 mld zł?, http://www.turinfo.pl/p/ak_id,1061,,smb,sprzedaz,w_internecie,przez_internet,sieci,wycieczek,podrozy,wyjazdow,w_200.html.
  12. Williamson O.E., Ekonomiczne instytucje kapitalizmu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  13. Williamson O.E., Transaction cost economics, w: Handbook of new institutional economics, red. C. Menard, Springer, Dordrecht 2005.
  14. The World Wide Web Consortium, http://www.w3.org/People/Berners-Lee/.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu