BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sokół Aneta (Szczecin University)
Tytuł
The Meaning of Culture in Marketing Activities of Enterprises Worldwide - Selected Aspects
Znaczenie kultury w działaniach marketingowych przedsiębiorstw na całym świecie - wybrane aspekty
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 113, s. 796-806, tab., bibliogr. 14 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Ekonomia
Słowa kluczowe
Marketing, Marketing przedsiębiorstwa, Kultura, Kampanie reklamowe
Marketing, Enterprise marketing, Culture, Advertising campaign
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedmiotem zainteresowania artykułu jest pojęcie kultury i jej części składowych. W rozważaniach szczególną uwagę skupiono na omówieniu czynników kultury w różnych krajach, które uwarunkowują decyzje w przygotowaniu kampanii reklamowych na rynkach zagranicznych. Próbowano zaprezentować przykłady błędów popełnianych przy braku znajomości różnic kulturowych w planowaniu działań marketingowych w różnych krajach. (abstrakt oryginalny)

The subject of the article is the notion of culture and its components. In the article close attention has been given to a discussion on cultural factors, which affect the decisions taken in preparation for advertising campaigns on foreign markets. Also, some examples of mistakes made due to the lack of knowledge of cultural differences in planning marketing activities in various countries are discussed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartosik-Purgat M., Style reklamowe w zróżnicowanym środowisku kulturowym, PWN, Warszawa 2004.
  2. Christensen H., Compendium. International business marketing, 2nd ed., Denmark, August 2002.
  3. Dahl S., Cross-cultural advertising research. What do we know about the influence of culture on advertising?, Middlesex University Business School, London, January, 2004.
  4. Gardowska A., Kultura ekonomiczna jako instytucja, www.mikro.univ.szczecin.pl/bp/pdf/17/24.pdf.
  5. Glińska-Neweś A., Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, Dom Organizatora, Toruń 2008.
  6. Hofstede G., Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000.
  7. Komunikacja niewerbalna a różnice kulturowe, http://www.egospodarka.pl/28948,Komunikacjaniewerbalna-a-różnicekulturowe,2,20,2.html.
  8. Krzyminiewska G., Wiedza ekonomiczna i umiejętności społeczne młodzieży wiejskiej, Acta Scientiarium Polonorum Oeconomia 2009, nr 8 (3).
  9. Lis F.J., Wartości w kształtowaniu motywacji i organizacji życia społecznego, Politechnika Lubelska, Lublin 1996.
  10. Mitchell Ch., A short course in international business culture, World Trade Press, Novato 2000.
  11. Relacje międzykulturowe, http//bi.gazeta.pl/im/5/4688955.pdf.
  12. Skupna O., Waszczyk M., Różnice kulturowe w marketingu międzynarodowym, www.waszczyk.pl/.../Skupna_Waszczyk_Kultura_Marketing_PL.doc.
  13. Watza A., Różnice kulturowe w pracy, http://poradnik-kariery.monsterpolska.pl/w-miejcu-pracy/problemy-w-miejscu-pracy/roznice-kulturowe-w-pracy/article.aspx.
  14. White M., A short course in international marketing blunders, World Trade Press, Novato 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu