- Autor
- Sołoma Andrzej (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
- Tytuł
- Zaufanie przedsiębiorców do banków w perspektywie finansów behawioralnych
Confidence in Banks among Entrepreneurs from Behavioral Finance Viewpoint - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 113, s. 835-849, rys., tab., bibliogr. 16 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Ekonomia
- Słowa kluczowe
- Zaufanie, Banki, Finanse behawioralne
Trust, Banks, Behavioural finance - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Kwestia zaufania do banków w aspekcie racjonalności zachowań ich klientów znajduje również swoje odzwierciedlenie w ekonomii i finansach behawioralnych Z empirycznych badań autora, obejmujących 370 właścicieli mikro- i małych przedsiębiorstw usytuowanych w woj. warmińsko-mazurskim wynika, że w odczuciu 69% ogółu badanych lepiej korzystać z usług banku polskiego (bądź z przewagą kapitału polskiego), 10,1% wybiera bank z przewagą kapitału zagranicznego, a pozostali (20,9%) nie mają wyrobionego zdania na ten temat. (abstrakt oryginalny)
Behavioral economics and behavioral finance are also concerned with confidence in banks and rational behavior of customers. The article presents some of the findings from a research concerning opinions about confidence in banks of owners of 370 micro and small firms operating in Warmińsko-Mazurskie voivodship. The Polish bank ownership was significant to 69% entrepreneurs while it was not essential to 20,9% owners. Only 10,1% entrepreneurs were convinced that it was better to open an account in a foreign bank. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Ariely D., Potęga irracjonalności, ukryte siły, które wpływają na nasze decyzje, Wydaw. Dolnośląskie, Wrocław 2009.
- Edwin B., Śmierć człowieka ekonomicznego, "Polityka" 2009, nr 45.
- Fakuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, PWN, Warszawa 1997.
- Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009.
- Flejterski S., Neurobankowość. Nauki o finansach w poszukiwaniu nowych paradygmatów, w: Finanse 2009 - Teoria i praktyka. Bankowość, Zeszyty Naukowe, nr 548, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2009.
- Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Kraków 2009.
- Iwanicz-Drozdowska M., Pokusa nadużycia a kryzys subprime, w: Finanse 2009 - Teoria i praktyka bankowości, Zeszyty Naukowe, nr 548, Ekonomiczne problemy usług, nr 38, Wydaw. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2009.
- Kamiński J., Uwagi na temat znaczenia czynnika zaufania w negocjacjach, "Prakseologia" 2003, nr 143.
- Lindstrom M., Zakupologia. Prawda i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy, Wydawnictwo Znak, Kraków 2009.
- Masiukiewicz P., Marketing w enklawach finansowych, Difin, Warszawa 2007.
- Polowczyk J., Podstawy ekonomii behawioralnej, "Przegląd Organizacji" 2009, nr 12.
- Solarz J.K., Zarządzanie ryzykiem systemu finansowego, PWN, Warszawa 2008.
- Sztompka P., Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007.
- Zielonka P., Finanse behawioralne, w: Psychologia ekonomiczna, red. T. Tyszka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
- Zweig J., Twój mózg, twoje pieniądze. Zarabiaj, wykluczając błędy percepcji. Najnowsze odkrycia neuroekonomii i psychologii finansowej, Wydawnictwo Laurum, Warszawa 2008.
- Żakowski J., Zwierzęca natura rynku; rozmowa z R.J. Shillerem, "Niezbędnik Inteligenta", suplement do "Polityka" 2009, nr 28.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol