BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sompolska-Rzechuła Agnieszka (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie), Świtłyk Michał (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Tytuł
Taksonomiczna analiza efektywności kształcenia szkolnictwa wyższego w Polsce
Taxonomic Analysis of Effectiveness of Higher Education System Training in Poland
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 113, s. 850-859, tab., rys., bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Ekonomia
Słowa kluczowe
Nauczanie, Efektywność, Szkolnictwo wyższe, Porządkowanie liniowe
Teaching, Effectiveness, Higher education, Linear ordering
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W pracy podjęto próbę porównania wyników liniowego porządkowania uczelni w Polsce pod względem efektywności kształcenia. Celem opracowania jest także próba odpowiedzi na pytanie, czy poszczególne uczelnie zajmują zbliżone miejsca w rankingach przeprowadzonych w latach 2001-2006. Badanie dotyczy wybranych szkół wyższych finansowanych z budżetu państwa. Wśród zmiennych diagnostycznych uwzględniono informacje dotyczące finansów uczelni oraz jakości kształcenia studentów. W celu zbadania powiązań pomiędzy miejscami zajmowanymi przez analizowane obiekty w rankingach z poszczególnych lat policzono współczynniki τ Kendalla. Przyjmują one wysokie wartości, co świadczy, że podobieństwo otrzymanych uporządkowań uczelni jest duże. (abstrakt oryginalny)

In the study an attempt was made to compare the results of linear ordering of universities in Poland in terms of effectiveness of education. The aim of the study is also an answer to the question if the particular universities have similar positions in the rankings carried out in the years 2001-2006. The study applies to the chosen universities financed from the state budget. Among diagnostic variables information concerning the university finances and the quality of educating students were taken into account. Kendall's tau (τ) coefficients were counted in order to examine the connections between the positions taken by the analysed objects in the ranking in particular years. They take high values, which proves that the similarity of the received university positions is high. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Kukuła K., Metoda unitaryzacji zerowanej, PWN, Warszawa 2000.
  2. Makro i mikroekonomia, red. S. Marciniak, PWN, Warszawa 1999.
  3. Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, red. E. Gatnar, M. Walesiak, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  4. Nowak E., Metody taksonomiczne w klasyfikacji obiektów społeczno-gospodarczych, PWE, Warszawa 1990.
  5. Ryl-Zaleska M., Metody oceny efektywności kształcenia online, w: http://www.e-edukacja.net/_referaty/9_e-edukacja.pdf.
  6. Statystyczne metody analizy danych, red. W. Ostasiewicz, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998.
  7. Steczkowski J., Zeliaś A., Metody statystyczne w badaniu zjawisk jakościowych, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1997.
  8. Szkolnictwo Wyższe 2001-2006, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa 2001-2006.
  9. http://www.wshe.pl/vladis/vladis15/3.html
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu