BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kopertyńska Maria Wanda (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Motywacyjne oddziaływanie menedżera w warunkach kryzysu gospodarczego
Motivating Employees in Economic Crisis
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 115, s. 315-324, bibliogr. 6 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Menedżer w gospodarce opartej na wiedzy
Słowa kluczowe
Motywacja do pracy, Motywowanie pracowników, Kryzys gospodarczy, Zarządzanie menedżerskie, Kompetencje, Motywacje pozapłacowe
Work motivation, Motivating employees, Economic crisis, Managerial managing, Competences, Nonwage motivations
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Czas kryzysu jest okresem trudnym dla pracodawcy i pracownika. Pracownicy obawiają się o swoje miejsca pracy, pracodawcom zaś zależy, aby zatrzymać kluczowych pracowników w firmie i utrzymać motywację pracowników na określonym poziomie. Szczególna rola w tym okresie przypada kadrze menedżerskiej. Doświadczenia badawcze wskazują, że menedżerowie w różnym stopniu wykorzystywali możliwości bodźcowego oddziaływania na pracowników w czasie kryzysu. Ci, którzy uznali, że motywowanie jest ważne, w pierwszej kolejności koncentrowali swoją uwagę na wykorzystaniu motywatorów pozapłacowych. Wśród nich, jak wskazują doświadczenia badawcze, ważne miejsce przypada komunikacji, okazywaniu wsparcia, docenianiu pracowników, wyrażania uznania. Bardzo istotne są też atmosfera w pracy, ścieżki kariery, a także możliwość szkolenia i doskonalenia.(abstrakt oryginalny)

The article points out motivational activities of managers towards employees in the times of crisis. Any possibilities to keep employees motivated are being reduced during these times. Thus non-wage incentives are popular. Among them the most important are communication, support, expressing appreciation and valuing employees. Creating a positive work atmosphere is crucial as well. The idea is to survive the crisis and reduce anxiety amongst workers associated with insecurity(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bratnicki M., Strużyna J. (red.), Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, AE, Katowice 2001.
  2. metro@agora.pl, 7.12.2009.
  3. Pree Max De, Przywództwo jest sztuką, Business Press, Warszawa 1999.
  4. Quinn R.E. Faerman, Thompson M.P., McGrath M.R., Profesjonalne zarządzanie, PWE, Warszawa 2007.
  5. Tracy B., Scheelen F., Nowoczesny menedżer sprzedaży. Poważna inwestycja w strategie XXI wieku, Wydawnictwo Muza SA, Warszawa 2000.
  6. Welch J., Welch S., Winning znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu