- Autor
- Piechaczek Anna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Istota i znaczenie "efektu śmierci" na rynku sztuki
Analysis of an Artist's Death Influence on the Market Prices of Her/His Works - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 117, s. 331-339, rys., bibliogr. 7 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Inwestycje finansowe i ubezpieczenia - tendencje światowe a polski rynek
- Słowa kluczowe
- Rynek sztuki, Ceny, Badania empiryczne
Art market, Prices, Empirical researches - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Specyficzny charakter rynku dzieł sztuki znajduje odzwierciedlenie również w kategorii wyceny dzieł sztuki. Na wysokość cen wpływa wiele swoistych czynników, które charakterystyczne są wyłącznie dla tego typu rynków. Za cel niniejszej publikacji obrano zanalizowanie wpływu śmierci artysty na rynkowe ceny jego prac. "Efekt śmierci" objawia się tym, że ceny rosną/maleją bardziej po śmierci twórcy, aniżeli rosłyby/malałyby, gdyby artysta nie umarł. (abstrakt oryginalny)
The paper presents how an artist's death influences the market prices of her/his works of art. It has been widely observed that the price of an artist's work rises substantially around the time of the artist's death. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Ekelund J.R.B., Ressler R.W., Watson J.K., The "death-effect" in art prices: A demand-side exploration, "Journal of Cultural Economics" 2000, vol. 24, issue 4.
- Frick B., Knebel C., Is there really a death effect in art market?, http://www.arteconomics.com/publications /20070829_Death-Effect.pdf.
- Matheson V.A., Baade R.A., The "death effect" on art prices: Revisited, 2001, http://www.williams.edu /Economics/wp/mathesonmemorabilia.pdf.
- Matheson V.A., Baade R.A., The "death-effect" on collectible prices, 2003, http://www.williams.edu/Economics/wp/mathesonmemorabilia.pdf.
- Piechaczek A., Podrabiany Nikifor, "Kurier Finansowy" 2008, nr 2.
- Piechaczek A., Wpływ specyficznych cech dzieła sztuki na kształtowanie się jego ceny, w: Współczesne problemy zarządzania. Prace doktorantów AE, red. B. Iwankiewicz-Rak, Wydaw. UE we Wrocławiu, Wrocław 2008.
- Ursprung H.W., Wiermann C., Reputation, price, and death: An empirical analysis of art formation, Cesifo Working Paper, 2008, March, no. 2237.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol