BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Karpacz Jarosław (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach), Stelmaszczyk Monika (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
Tytuł
Ocena sprawności dzielenia się wiedzą w przedsiębiorstwie
Evaluation of Knowledge Sharing Proficiencies in an Enterprise
Źródło
Marketing i Rynek, 2015, nr 5 (CD), s. 957-966, tab., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Wiedza, Wiedza w organizacji, Zarządzanie wiedzą, Badania empiryczne, Wyniki badań
Knowledge, Knowledge in organization, Knowledge management, Empirical researches, Research results
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Zamierzeniem autorów była ocena sprawności procesu dzielenia się wiedzą. Na wstępie przedstawiono istotę dzielenia się wiedzą. Potem wyjaśniono pojęcie sprawności dzielenia się wiedzą. Dalej omówiono metodykę badań. Następnie zaprezentowano wyniki badań empirycznych. Ich analiza odsłoniła niską sprawność dzielenia się wiedzą w badanym przedsiębiorstwie. (abstrakt oryginalny)

The authors' intention was to evaluate the process of knowledge sharing proficiencies. Initially, the idea of knowledge sharing was introduced. Subsequently, the authors explained the concept of knowledge sharing proficiencies. Further on, the research methodology was discussed with the presentation of empirical research results. Their analysis proved knowledge sharing proficiencies in the enterprise under study to be very low. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Alhaji, K.M., Amiruddin, R., Abdullah, F. (2013). Project Knowledge Management in Civil Engineering Construction Firms In Nigeria, "Australian Journal of Basic and Applied Sciences", vol. 7.
  2. Almahamid, A., Awwad, A., McAdams A.C. (2010). Effects of Organizational Agility and Knowledge Sharing on Competitive Advantage: An Empirical Study in Jordan, "International Journal of Management", vol. 27.
  3. Chan, I., Chee-Kwong, Ch. (2008). Knowledge Management in Small and Medium-Sized Enterprises, "Communications of the ACM", vol. 51.
  4. Chieh-Peng, L. (2008). Clarifying the Relationship Between Organizational Citizenship Behaviors, Gender, and Knowledge Sharing in Workplace Organizations in Taiwan, "Journal of Business & Psychology", vol. 22.
  5. Elenurm, T. (2002). Priorities in the Development of Knowledge Management in a Changing Business Environment, "EBS Review" 2002, vol. 15.
  6. Fabrice, G. (2008). Intrinsic-extrinsic Motivations and Knowledge Sharing in French Firms, "ICFAI Journal of Knowledge Management", vol. 6.
  7. Günther, O.H., Kürstein, B., Riedel-Heller, S.G., König, H.H. (2010). The Role of Monetary and Nonmonetary Incentives on the Choice of Practice Establishment: A Stated Preference Study of Young Physicians in Germany, "Health Services Research", vol. 45.
  8. Jemielniak, D., Koźmiński, A.K. red. (2011). Zarządzanie wiedzą. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
  9. Kukko, M. (2013). Knowledge sharing barriers in organic growth: A case study from a software company, "Journal of High Technology Management Research", vol. 24.
  10. Lauring, J., Selmer J. (2012). Knowledge Sharing in Diverse Organisations, "Human Resource Management Journal", vol. 22.
  11. Liebowitz, J., Chen Y. (2004). Handbook on Knowledge Management 1: Knowledge Matters. Department of Information Systems, USA: University of Maryland-Baltimore County, Baltimore, MD.
  12. Michailova, S., Hutchings K. (2006). National Cultural Influences on Knowledge Sharing: A Comparison of China and Russia, "Journal of Management", vol. 43.
  13. Nonaka, I., Takeuchi, H. (2000). Kreowanie wiedzy w organizacji. Warszawa: Poltext.
  14. Perechuda, K. red. (2005). Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  15. Probst, G., Raub, S., Romhart, K. (2002). Zarządzanie wiedzą w organizacji. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  16. Reinholt, M., Pedersen T. (2011). Why a central network position isn't enough: the role of motivation and ability for knowledge sharing in employee networks, "Academy of Management Journal", vol. 54.
  17. Sharma, B.P., Singh, M.D., Neha. (2012). Knowledge Sharing Barriers: An Approach of Interpretive Structural Modeling, "IUP Journal of Knowledge Management", vol. 10.
  18. Szabó, L., Csepregi, A. (2011). Competences Found Important for Knowledge Sharing: Investigation of Middle Managers Working at Medium- and Large-Sized Enterprises, "IUP Journal of Knowledge Management", vol. 9.
  19. Vries, R.E., Hoff, B., Ridder, J.A. (2006). Knowledge Sharing: the Role of Team Communication Styles, Job Satisfaction, and Performance Beliefs, "Communication Research", vol. 33.
  20. Wuryaningrat, N.F. (2013). Knowledge Sharing, Absorptive Capacity and Innovation Capabilities, "International Journal of Business", vol. 15.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu