BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Marjak Henryk (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Tytuł
Ekonomiczne gry symulacyjne w środowisku wirtualnym
Economic Simulation Games in Virtual Environment
Źródło
Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, 2009, nr 56, s. 123-134, rys., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Zdalne nauczanie, Nauczanie, Studenci, Gry symulacyjne
e-learning, Teaching, Students, Simulation games
Uwagi
summ.
Abstrakt
Nauczanie na odległość opiera się głównie na zmianie medium przekazywania wiedzy oraz na elastyczności przekazywanych treści, którą daje otwartość platformy i możliwość dostosowywania treści do pojawiających się w trakcie uczenia problemów. [...] Treści on-line mogą być podawane za pomocą platform e-learningowych - LMS (Learning Management Systems), np. Moodle, Atutor, Claroline, natomiast aktywizacja nauczanych osób nastąpić może za pomocą gier edukacyjnych on-line. Zastosowanie gier edukacyjnych w szkolnictwie wyższym może jednakże napotykać na opór nie tylko nauczycieli, którzy muszą zrealizować materiał, ale również na opór studentów, którzy mogą oczekiwać treści podanej w tradycyjny sposób. (fragment tekstu)

In the paper were researched problems attached with innovative learning methods such as: e-learning, blended learning and game-based learning. Internet user profile in Poland was presented as well as his motivation and aspirations attitude to education, and hope contained with Internet use in learning and motivating to gain proper education level. Experiences from experiment with using educational game SGE Strateg in supporting learning "Informatics in strategic management" were presented. Graphically were presented student activity in using eLearning platform Moodle on account of place of living and activity in education game. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Batorski D. 2009. Bariery transformacji województwa zachodniopomorskiego w kierunku gospodarki wiedzy [w: Zachodniopomorskie jako europejski e-region. Nasza strategiczna odpowiedź: perspektywa lat 2009-2013]. I Konferencja "PRO@ctis", Szczecin 20 maja 2009 r., www.proactis.pl, dostęp dn. 10.07.2009 r.
  2. Holmes B., Gardner J. 2006. E-learning: concepts and practice. London, SAGE.
  3. CBOS. 2009a. Aspiracje i motywacje edukacyjne Polaków w latach 1993-2009. Komunikat z badań. BS/70/2009, Warszawa lipiec 2009, www.cbos.pl, dostęp dn. 21.08.2009 r.
  4. CBOS. 2009b. Korzystanie z Internetu. Komunikat z badań. BS/96/2009, Warszawa maj 2009, www.cbos.pl, dostęp dn. 21.08.2009 r.
  5. Garrison D.R., Vaughan N.D. 2008. Blended learning in higher education. Framework, principles, and guidelines. San Francisco, John Wiley&Sons.
  6. Metcalf D.S., De Marco J.M. 2006. mLearning: Mobile learning and performance in the palm of your hand. Amherst, HRD Press.
  7. PBI. 2008. Priorytety rozwoju społeczeństwa informacyjnego w opinii internautów. Podsumowanie wynikow badania, Warszawa wrzesień 2008, www.pbi.org.pl, dostęp dn. 17.05.2009 r.
  8. Pivec M., Koubek A., Dongi C. 2004. Guidelines for game-based learning. Lengerich, Pabst Science Publishers.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-0644
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu