BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dmosińska Aneta (Uniwersytet Łódzki, studentka)
Tytuł
Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy na rynku poprzez marketing społecznie zaangażowany
Źródło
Ekonomia Międzynarodowa, 2011, nr 2, s. 65-76, tab., bibliogr. s. 75-76
Słowa kluczowe
Marketing społecznie zaangażowany, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Przewaga konkurencyjna
Cause Related Marketing (CRM), Corporate Social Responsibility (CSR), Competitive advantage
Abstrakt
Przedstawiono historię powstania i rozwój idei marketingu społecznie zaangażowanego (cause related marketing - CRM), typy CRM, podział CRM ze względu na zakres działań oraz czas trwania, korzyści z implementacji, zalety i ryzyka CRM.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adkins D.A. (1999), Cause Related Marketing. Who Cares Wins, Woburn: Butterworth-Heinemann.
  2. Basil D.Z., Herr P. M., (2003) Dangerous Donations? The Effects of Cause-Related Marketing on Charity Attitude, \"Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing\", Vol. 11 Issue 1.
  3. Berglind M, Nakata C.(2005),Cause-related marketing:More buck than bang, \"Business Horizons\", Vol. 48, Issue 5.
  4. Brand Benefits of Cause Related Marketing 2004, www.bitc.org.uk/resources/publications/brand_benefits.html.
  5. Chajet C. (1989), The Making of a New Corporate Image, \"Journal of Business Strategy\", 10 maj - czerwiec.
  6. Chandon P., Wansink B, Laurent G. (2000), A benefit congruency framework of sales promotion effectiveness, \"Journal of Marketing\", Vol. 64, No. 4 2000, str. 65-81.
  7. ConAgra Set to Settle Criminal Charges It Increased Weight and Value of Grain,(1997), The New York Times, March 20.
  8. Cone Cause Evolution Study 2008, Cone LLC, www.coneinc.com/content1188 [data dostępu: 14.04.2011].
  9. Cone LLC, 2010 Cone Nonprofit Marketing Trend Tracker www.dowelldogood.net/wp-content/uploads/2010/12/DWDG_Cause_survey.pdf [data dostępu: 14.04.2011].
  10. d\'Astous A., Landreville V. (2003), An experimental investigation of factors affecting consumers\" perception of sales promotion, \"European Journal of Marketing\" 11/12/2003, Vol. 37.
  11. Dołchasz M.(2005), Społeczna odpowiedzialność biznesu - nowy kierunek w komunikacji marketingowej współczesnego przedsiębiorstwa, \"Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie\", nr 667.
  12. Do Well Do Good Public Opinion Survey (2010), www.dowelldogood.net/wpcontent/uploads/2010/12/DWDG_Cause_survey.pdf [data dostępu: 14.04.2011].
  13. Falkowski A., Tyszka T.(2002), Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  14. Farache F., Perks K.J., Wanderley L.S.O. de Sousa Filho J.M. (2005), Cause-related marketing: More buck than bang?, \"Brazillian Administration Review\", Vol. 5, Issue 3.
  15. Gladden J., Lachowetz T. (2003), A Framework for Understanding Cause-Related Sport Marketing Programs, \"International Journal of Sports Marketing & Sponsorship\".
  16. Hoeffler S., Keller K.L. (2002), Building brand equity through corporate societal marketing, \"Journal of Public Policy & Marketing\", Vol. 30.
  17. Kotler P., Andreasen A. (1995), Strategic Marketing for Non Profit Organizations, 5th edition, New Jersey: Prentience Hall.
  18. Limański A., Drabik I.(2007), Marketing w organizacjach non-profit, Difin, Warszawa.
  19. Maison D., Maliszewski N. (2008), Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski
  20. Makarenko Vadim (2005), Konflikt wokół kampanii reklamowej Levi\'sa, www.wyborcza.pl/1,75248,2847843.html [data dostępu: 14.04.2011].
  21. Polonsky M., Speed R. (2001), Linking sponsorship and cause related marketing, \"European Journal of Marketing\" 35 (11/12).
  22. Pringle H., Thompson M. (1999), Brand spirit:How cause related marketing builds brands, John Wiley & Sons, Chichester.
  23. Quenqua D. (2002), Cause and effect: Choosing the right charity; Charitable support has the power to boost a corporate brand to new heights. But tying the company to the right non-profit is essential, PR Week, styczeń nr 28/2002.
  24. Sundar S. (2007), Cause related marketing:Tactic or Strategy?, w: International Marketing Conference on Marketing & Society, 8-10 kwietnia 2007, IIMK.
  25. Suter T.A. (2004), Cause-Related Marketing:Current issues and future research directions, University of Arkansas.
  26. Steckel R., Ph.D., Simons R., Simons J., Tanen N. (1999), Making money while making adifference. How to profit with a nonprofit partner, Illinois: High Tide Press.
  27. Strahilevitz M, Myers J.G. (1998), Donations to charity as purchase incentives: How well they work may depend on what you are trying to sell, \"Journal of Consumer Research\", Vol. 24.
  28. van den Brink D., Odekerken-Schroder G., Pauwels P. (2006), The effect of strategic and tactical cause-related marketing on consumers\' brand loyalty, \"Journal of Consumer Marketing\" vol. 23, No 1.
  29. Varadajan P.R., Menon A. (1988), Cause-related marketing:A coalignment of marketing strategy and corporate philantrophy, \"Journal of Marketing\".
  30. Warner F. (1994), Choose your partner, \"Brandweek\" 10/17/94, Vol. 35 Issue 40, Superbran
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2082-4440
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu