BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Świątek-Barylska Ilona (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Menedżer w roli inicjatora i propagatora kluczowych wartości organizacyjnych
Manager in the Role of the Initiator and Promoter of Core Values
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 115, s. 774-783, bibliogr. 15 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Menedżer w gospodarce opartej na wiedzy
Słowa kluczowe
Zarządzanie przez wartość, Menedżer personalny, Zachowania organizacyjne, Metody zarządzania
Management by value, Personnel manager, Organisational behaviour, Methods of management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano rolę kadry zarządzającej w procesie zarządzania przez wartości. Na podstawie literaturowych wyników badań przedstawiono założenie o konieczności odwołania się do kluczowych wartości jako metody zarządzania współczesnymi organizacjami. Istotną rolę w tym procesie odgrywa kadra zarządzająca, która musi, jeśli działania mają być zakończone sukcesem, aktywnie uczestniczyć w każdym z etapów prac. W tekście omówiono rolę kadry menedżerskiej na każdym z tych etapów. Szczególne znaczenie przypisano zachowaniom demonstrowanym przez menedżerów jako deklaracji rzeczywistej internalizacji wartości firmowych i jednocześnie wzorzec dla zachowań podwładnych.(abstrakt oryginalny)

The article presents the role of top and middle level management in the process of management by values. The process of defining and instilling values in the company is divided into four steps. The step by step description is presented. The author looks at particular phases through the perspective of managerial roles and duties. The article is written on the base of literature analysis and author's experience and research in the management by values.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Autry J.A., The servant leader: How to build a creative team. Develop great morale, and improve bottom-line performance, Crown Business, New York 2001, [w:] J. Ferguson, J. Milliman, Creating effective core organizational values. A spiritual leadership approach, "International Journal Of Public Administration" 2008, no 31.
  2. Barrett R., Liberating the Corporate Soul: Building a Visionary Organization, Butterworth-Heinemann, Boston 1998.
  3. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2001.
  4. Collins J.C., Porras J.I., Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies, Harper Business, New York 1994.
  5. Collins J.C., Porras J.I., Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, Wydawnictwo J. Santorski, Warszawa 2003.
  6. Collins J., Good to Great, Harper Business, New York 2001.
  7. Dąbrowski B., Rostek R., Kurda W., Komunikacja: niedoceniana broń w zarządzaniu zmianą, "Harvard Business Review Polska", listopad 2003.
  8. Davidson H., The Committed Enterprise - How to Make Vision and Values Work, Butterworth-Heinemann, Boston 2002.
  9. Edmondosn A.C., Cha S.E., When Company Values Backfire, "Harvard Business Review", November 2002.
  10. Elliot G., HR's Role In Instilling Core Values, "Employment Relations Today", Summer 2004.
  11. Ferguson J., Milliman J., Creating effective core organizational values. A spiritual leadrership approach, "International Journal Of Public Administration" 2008, no31.
  12. Harmon F.G., Playing for Keeps, John Wiley & Sons, Inc., New York 1996.
  13. Kanter R.M., Transforming gigants, "Harvard Business Review", January 2008.
  14. Kenrick D.T., Neuberg S.L., Cialdini R.B., Psychologia społeczna, GWP, Gadańsk 2002.
  15. Stachowicz-Stanusch A., Zarządzanie poprzez wartości. Perspektywa rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu