BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Raftowicz-Filipkiewicz Magdalena (Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu)
Tytuł
Inwestycje w markę narodową
Investments in National Brand
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 158, s. 793-802, rys., tab., bibliogr. 7 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Zarządzanie finansami firm - teoria i praktyka
Słowa kluczowe
Marka narodowa, Budowanie świadomości marki, Wartość marki
National brand, Branding, Brand value
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Niniejszy artykuł dotyczy problematyki marki narodowej, której koncepcja jest coraz częściej wykorzystywana w strategiach rozwoju gospodarczego krajów. Przedstawia potencjalne korzyści, jakie kraj może osiągnąć z brandingu narodowego, oraz ukazuje realne koszty, jakie kraje ponoszą na ten cel. Autorka porusza także zagadnienie wartości marki narodowej, dzięki której można oszacować efekty działań związane z marką narodową.(abstrakt oryginalny)

This article discusses the issues of national brand which concept is increasingly being used in strategies for the economic development of countries. It presents potential benefits and real costs the countries incur when investing in the national brand. The author also raises the question of the value of national brand, which helps to estimate the effects of efforts to build, strengthen and protect the national brand.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Anholt S., How the World Sees the World, The Anholt-GMI Nation Brand Index, Fourth Quarter 2005, www.simonanholt.com/Publications/publications-other-articles.aspx.
  2. Anholt S., The Anholt-GMI Nation Brand Index, First Quarter 2007, www.simonanholt.com/Publi-cations/publications-other-articles.aspx.
  3. Boruc M., Skonieczko G., Marka dla Polski, Kto się szanuje, ten się promuje, Ile jest warta marka Polska?, www.imp.org.pl/component/option,com_opinie_teksty/Itemid,79/task,item/id,6, 2005.
  4. Hereźniak M., Marka narodowa, Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju, PWE, Warszawa 2011.
  5. Kyriacou S., Cromwell T., The concept and benefits of nation branding, Diplomatic traffic, www.diplomatictraffic.com/nation_branding.asp?ID=1, 2010.
  6. Przybylski M., Marka nie radzi sobie z administracją, "Rzeczpospolita" 2005, 30 maja, nr 124.
  7. Sinclair R., A brand valuation methodology for nations, "Place Branding", 2004, vol. 1, no. 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu