BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Małysa-Kaleta Agata (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Zaufanie w firmie jako kredyt racjonalny
The Trust in the Company as a Reasonable Credit
Źródło
Marketing i Rynek, 2015, nr 5 (CD), s. 1186-1201, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Zaufanie, Zarządzanie zaufaniem, Zaufanie organizacyjne
Trust, Trust management, Organizational trust
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Opracowanie jest przyczynkiem do dyskusji na temat roli i znaczenia zaufania w działaniach współczesnych organizacji. Zaprezentowano korzyści wynikające ze zorientowania firmy na zaufanie i główne zasady, jakimi należy się kierować starając się zbudować klimat zaufania w organizacji. (abstrakt oryginalny)

The study is a contribution to the discussion on the role and importance of trust in the activity of modern organizations. Author presented the benefits of implementing the company's trust orientation and main principles that should be followed to build a climate of trust in the organization. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Bojańczyk, M. (2013). Niestabilna gospodarka, upadek zaufania i co dalej? Wizjonerzy i prepersi. Warszawa. Oficyna Wydawnicza SGH.
  2. Chrzanowska, A. (2014). Kredyt, który się opłaca. Charaktery. Magazyn Psychologiczny, nr 10, 64-69.
  3. Grudzewski, W.M., Hejduk, I.K., Sankowska, A., Wańtuchowicz, M. (2008). Zaufanie w zarządzaniu pracownikami wiedzy. E-mentor, nr 5 (27), Dwumiesięcznik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/.../59. (28.01.2015 r.).
  4. Hejduk, I.K., Grudzewski, W.M., Sankowska, A. i Wańtuchowicz, M. (2009). Znaczenie zaufania i zarządzania zaufaniem w opinii przedsiębiorstw. E-mentor, nr 5 (32), Dwumiesięcznik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, http://www.e-mentor.du.pl/artykul/index/.../69 (20.01.2015 r.).
  5. Hosmer, L.T. (1995). Trust: the connecting link between organizational theory and philosophical ethics. Academy of Management Review, nr 20 (2).
  6. Kaletsky A. (2010). Jak uratować kapitalizm, "Newsweek", nr 13.
  7. Krawczyk-Bryłka, B. (2012). Empowerment - strategia zarządzania oparta na zaufaniu, http://www.jmf.wzr.pl/pim/2012_4_1_22pdf, (09.01.2015).
  8. Levering, R., Czym jest wspaniałe miejsce pracy? http://www.greatplacetowork.pl/nasze-podejscie/czym-jest-wspaniale-miejsce-pracy (23.01.2015 r.).
  9. Orłowski, W.M. (2011). Kryzys finansowy a pozycja Zachodu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
  10. Paliszkiewicz, J.O. (2007). Dzielenie się wiedzą oraz zaufanie w małych i średnich przedsiębiorstwach; http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/.../EIOGZ (30.01.2015 r.).
  11. Paliszkiewicz, J.O. (2011). Orientacja na zaufanie w przedsiębiorstwach, http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/.../082. (30.01.2015 r.).
  12. Penc, J. (2011). Zachowania organizacyjne w przedsiębiorstwie. Kreowanie twórczego nastawienia i aspiracji. Warszawa: Wolters Kluwer.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu