- Autor
- Sokołowska Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Kształtowanie zaufania pracowników w małym przedsiębiorstwie - główne założenia, dylematy i paradoksy
Trust of Employees Forming in Small Enterprise - General Assumptions, Dilemmas and Paradoxes - Źródło
- Marketing i Rynek, 2015, nr 5 (CD), s. 1202-1219, tab., bibliogr. 23 poz.
- Słowa kluczowe
- Zaufanie, Zarządzanie zaufaniem, Społeczna odpowiedzialność, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Trust, Trust management, Social Responsibility, Small business - Uwagi
- streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
- Abstrakt
- W artykule o charakterze teoretyczno-koncepcyjnym przedstawiono główne założenia kształtowania zaufania pracowników w małym przedsiębiorstwie oraz dylematy i paradoksy z nim związane. (abstrakt oryginalny)
In the theoretical and concept paper is presented general assumptions trust of employee forming in small enterprise, also connected dilemmas and paradoxes. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach - Bibliografia
- Castaldo, S., Premazzi, K., Zerbini, F. (2010). The meaning(s) of Trust. Content Analysis on the Diverse Conceptualizations of Trust in Scholarly Research on Business Relationship. Journal of Business Ethics, vol. 96 (4), 657-668.
- Coleman, J. (1998). Foundations of Social Theory. Cambridge: Harvard University Press.
- Dyduch, W. (2004). Składniki i wymiary kapitału społecznego organizacji. Organizacja i Kierowanie, Nr 1 (115), 45-54.
- Fukuyama, F. (1997). Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu. Warszawa-Wrocław: PWN.
- Gasparski, W. (2009). Książka o zaufaniu, Organizacja i Kierowanie. Nr 1 (35), 147-163.
- Grudzewski, W.M., Hejduk, I.K., Sankowska, A., Wańtuchowicz, M. (2009). Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie. Kraków: Wolters Kluwer.
- Grudzewski, W.M., Hejduk, I.K., Sankowska, A., Wańtuchowicz, M. (2010a). Sustainability w biznesie, czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
- Grudzewski, W.M., Hejduk, I.K., Sankowska, A., Wańtuchowicz, M. (2010b). Zaufanie, jako dobro rzadkie i kruche, czyli o potrzebie zarządzania zaufaniem. http://pieniadze.gazeta.pl/gospodarka/2029020,122033,7492389.html (09.02.2015).
- Hardin, R. (2009). Zaufanie. Warszawa: SIC.
- Lewicka-Strzałecka, A. (2003). Zaufanie w relacji konsument - biznes. Prakseologia, Nr 143, 195-207.
- Nowakowski, K. (2008). Wymiary zaufania i problem zaufania negatywnego w Polsce. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, ROK LXX, Zeszyt 1, 213-233.
- Wiliamson, O. (1998). Ekonomiczne instytucje kapitalizmu. Warszawa: PWN.
- Putnam, R.D. (1995). Bowling Alone: America's Declining Social Capital. Journal of Democracy, Vol. 6, No. 1, 65-78.
- Putnam, R.D. (2008). Samotna gra w kręgle. Upadek i odrodzenie wspólnot lokalnych w Stanach Zjednoczonych. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
- Robbins, S.P., DeCenzo, D.A. (2002). Podstawy zarządzania. Warszawa: PWE.
- Sokołowska, A. (2013). Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa. Identyfikacja - ocena - kierunki doskonalenia. Seria: Monografie i Opracowania nr 232. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
- Sztompka, P. (2005). Socjologia. Analiza społeczeństwa. Kraków: Znak.
- Sztompka, P. (2007). Zaufanie. Fundament społeczeństw. Kraków: Znak.
- Sztompka, P. (2009). Zaufanie - fundament społeczeństwa. Kraków: Znak.
- Sztompka, P. (2012). Socjologia. Analiza społeczeństwa. Kraków: Znak.
- Ślipko, T. SJ. (2002). Zarys etyki ogólnej. Kraków: Wydawnictwo WAM.
- Smyth, H., Gustaffson, M., Ganskau, E. (2010). The value of trust in project business. International Journal of Management, vol. 28 (2), 117-129.
- Wierzbiński, J. (2009). Badanie zaufania do organizacji - problemy metodologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1231-7853
- Język
- pol