BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Michalski Eugeniusz (Koszalin University of Technology, Poland)
Tytuł
Foreign Market Entry Strategy
Strategia wejścia na rynek zagraniczny
Źródło
Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2015, R. 14, nr 2, s. 107-117, rys., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Marketing-mix, Rynki zagraniczne
Enterprises, Marketing-mix, Foreign markets
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przygotowanie do wymiany międzynarodowej polega na zbadaniu zmienności składników marketingu mix i na podejściu do potrzeb nabywców opartym na wartości. Wymiana międzynarodowa przybiera różne formy począwszy od przypadkowego eksportu, pośrednictwa agenta, partnerstwa, licencji, spółki i franszyzy do założenia filii. Przedsiębiorstwo może zainwestować bezpośrednio kapitał na rynku zagranicznym. Strategia wejścia na rynek zagraniczny jest określana przez wyniki porównania środowiska międzynarodowego ze środowiskiem krajowym. Przedsięwzięcia strategiczne prowadzą do jej wdrożenia. Transakcje eksportowe wymagają przygotowania standardowej dokumentacji towarzyszącej wysyłce dóbr. (abstrakt oryginalny)

The preparation for international exchange consists of examining marketing mix factors and a value-based approach to customer needs. International exchange has forms ranging from casual export, agency agreements, partnerships, licensing, joint ventures, franchising to wholly owned subsidiaries. There are several ways in which an enterprise can invest directly in a foreign market. The foreign market entry strategy is determined by the consistency of a comparison between the international and domestic environment. Implementation is carrying out strategic activities. Export transactions require that the enterprise provides standard documentation to accompany shipments of goods. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barlett, Ch.A., Beanish, P.W. (2011). Transnational Management. McGraw Hill, New York.
  2. Carter, M., (2014). http://www.tradeready.ca/2014/trade-takeaways/six-steps-to-finding-out-ifready-for-international-trade.
  3. Czinkota, M.R., Ronkainen, I.A. (2001). International Marketing. Harcourt College Publishers, New York, 3 and 31.
  4. FITT (2013). Finding the Right Mix: Elements of the Marketing. Global Trade Weekly, January 31.
  5. Haag, S., Cummings, M., Pilcher, A., Riordan, R. (2009). Management Information System. McGraw-Hill, New York, 66.
  6. Kerin, R.A., Peterson, R. (2004). Strategic Marketing Problems. Prentice Hall, New Jersey, 12.
  7. Kotler, Ph., Keller, K.L. (2006). Marketing Management. Prentice Hall, New Jersey, 6 and 677.
  8. Michalski, E. (2012). Marketing. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 33-36.
  9. Michalski, E. (2014). Zarządzanie przedsiębiorstwem. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 108-109, 115-116.
  10. Robbins, P.S., Coulter, M., Stuart-Kotze, R. (2000). Management. Prentice-Hall, New Jersey, 108.
  11. Stiglitz, J.E. (2002). Globalizations and Its Discontents. W.W. Norton, New York, 238-239.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1644-0757
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu